مد شدن پستان های کوچکتر

بر اساس آمار جراحان زیبایی، زنان میل کمتری برای بزرگ کردن پستان های شان نشان می‌دهند. گزارش‌های مختلف از سراسر جهان نشان می دهد همراه با درخواست‌های همیشگی زنان برای بزرگتر ساختن سینه، درخواست برای کوچکتر کردن پستان‌ها نیز زیاد شده است.

از نظر روانشناسان تکاملی، فیزیک طبیعی زنان، بخصوص سینه های بزرگ، درست به مثابه دم زیبای طاووس نر عمل می کند. زیبایی طاووس و پستان زنان پیام های تکاملی مشخص دارند. برجستگی و زیبایی شان، نشان از سلامت جسمی و توانایی های ژنتیک دارند. صاحبان این زیبایی ها در طاووس و زنان، شانس تولیدمثل و فرزندآوری شان نیز بیشتر است و …

تکامل، برای زنان نوع بشر، بیشترین هزینه را برای زیبایی و جذابیت شان صرف کرده است. پستان‌ها و صورت زیبا در همه اجتماعات بشری، از تاثیرگذارترین عوامل جذب شریک زندگی هستند. پستان‌ها، چون از نظر جنسی تحریک هم می شوند در حد یک عضو جنسی نیز عمل می کنند.

اما برخلاف طبیعت و تکامل فیزیکی که بزرگ بودن پستانها را به مد اصلی  تبدیل کرده بود زنان دنیای معاصر به تدریج نشان می دهند که میل کمتری برای بزرگ نشان دادن پستان های شان دارند.

ریشه این تغییر، رابطه مستقیم با نقش گسترده زنان در اجتماع و بازار کار دارد. در طی چندین نسل گذشته، زنان، مدام از تحصیلات عالی و مشاغل مهمتر برخوردار گشته اند. به تعبیری ساده تر، با افزایش زنان موفق در اجتماع بشری، نیاز کمتری برای ابراز وجودشان از طریق جسمی و جنسی خواهد بود.

مد شدن پستان کوچکتر در درجه اول حکایت از این دارد که زنان اصراری ندارند فقط و فقط به عنوان یک پدیده جنسی جذاب و طبیعتا به عنوان کاندید خوب برای مادر بودن، ارزیابی شوند.

 

The Shrinking Breast Fashion

https://www.psychologytoday.com/blog/the-human-beast/201709/the-shrinking-breast-fashion

References

1 Barber, N. (1995). The evolutionary psychology of physical attractiveness. Ethology and Sociobiology, 16, 395-424.

2 Barber, N. (2002). The science of romance. Buffalo, NY: Prometheus.

3 Jackson, L. (1992). Physical appearance and gender: Sociobiological and sociocultural perspectives. Albany: State University of New York Press.

image dource

Livestrong.com

More from مرد روز
کاریکاتور روز – بشر عجب موجود مخوفی است
انگار کاریکاتوریست ها هیچ امیدی به بشریت ندارند.    
Read More