حد سالم خودارضایی چیست

مشاور کلینیکی « دان دریک» که کارش درمان اعتیاد به سکس است می گوید بدن، سن و موقعیت هر فرد فرق دارد. برای همین تعداد خاصی در هفته یا روز وجود ندارد که همه رعایت کنند. مهم این است که متوجه شویم ازچه وقت خودارضایی باعث تاثیر منفی در زندگی روزمره می شود.

متخصص ارولوژی دانشگاه ایلینویز امریکا « توبیا کوهلر» می گوید خودارضایی بیش از حد گاهی باعث بیماری سوزش مجاری ادرار می شود که نتیجه انباشت جرم در درون مجرای آلت می باشد.

اگر خودارضایی باعث بی اعتنایی به یافتن شریک زندگی یا دوست از جنس مخالف گردد، اگر باعث پایین آمدن راندمان شغلی شود بهتر است تعداد دفعات آن را کم کرد.

خیلی ها در حین خودارضایی خیلی سریع تخلیه می شوند که بعدها تبدیل به عادتی در ذهن شان می شود و احتمال دارد که در یک رابطه جنسی واقعی، دچار اخلال زودارضایی شوند..

اگر مدام وسوسه خودارضایی دارید یا اگر به فکر خودداری و کنترل آن هستید ولی نمی توانید تغییری درعادت تان مشاهده کنید بدانید که وضعیت جدی و خطرناک شده است.

بررسی ها نشان داده است خودارضایی هر روزه، باعث نصف شدن تعداد اسپرم در هر انزال می شود. برای همین اگر شریک جنسی تان قصد حامله شدن دارد باید برای مدتی دست از خودارضایی بردارید.

خودارضایی در اصل و اساس، فعالیت بی ضرری و سالمی است. اما این حقیقت را فراموش نکنیم که خصیصه اصلی اعتیاد، از دست دادن قدرت کنترل در هر کاری است.

 

Can You Masturbate Too Much MARKHAM HEID

منبع تصویر

https://www.quora.com/What-percentage-of-women-masturbate-On-average-how-often

More from مرد روز
موج جدید بازنشستگی در جوانی از طریق قناعت
بازنشستگی در جوانی از طریق قناعت شدید، هدف گروهی از نسل جوان...
Read More