واکسن شرکت فایزر در بدن بیش از ۲۲ هزار نفر آزمایش شد

واکسنی که داروسازی فایزر قرار است به جامعه جهانی معرفی کند از هر سه مرحله بررسی کلینیکی عبور کرد. حدود ۴۴ هزار نفر داوطلب دریافت این واکس در مرحله آزمایشات اولیه شدند که احتمالا فقط نیمی از آنها به بدن شان تزریق شد و بقیه تزریق ها فقط نمایشی و مایعات بی اثر بودند.

داروسازی فایزر اعلام کرد ۹۰ درصد افرادی که این واکسن را تزریق کرده اند توانستند سیستم دفاعی بدن را به قدری قوی سازند که جلوی ورود ویروس به بدن را بگیرد.

عدد ۹۰ درصد موفقیت برای موفقیت واکسن ها یکی از بالاترین رتبه ها است چون موسسات استاندارد شرط پذیرش واکسن جدید را فقط ۵۰ درصد می دانند.

داروسازی فایزر طی روزهای اخیر اعلام کرد که واکسن بهتر و کامل تری سال آینده معرفی خواهد کرد که قدرت مقابله با کرونای آن خیلی بیشتر خواهد بود.

واکسن فایزر هنوز به چند سوال کلیدی پاسخ نداده است. ایا این واکسن باعث بهبود فرد مبتلا می شود؟ ایا روی مبتلایانی که دچار نمونه خیلی سخت آن شده اند موثر است و اینکه میزان تاثیر آن روی انواع جمعیت های انسانی نظیر سالمندان یا خردسالان چه قدر است.

با همه این بخش های ناشناخته، این واکسن های اولیه به اجتماع بشری اجازه می دهد به زندگی کمابیش معمولی برگردند. بدون شک در طی ماه های آینده واکسن های متنوع با قابلیت های متفاوت به بازار عرضه خواهد شد.


What Pfizer’s landmark COVID vaccine results mean for the pandemic

https://www.nature.com/articles/d41586-020-03166-8https://www.nature.com/articles/d41586-020-03166-8


More from مرد روز
کاریکاتور روز – بشر عجب موجود مخوفی است
انگار کاریکاتوریست ها هیچ امیدی به بشریت ندارند.    
Read More