فیلم تخیلی علمی Arrival

فیلم  Arrival را با این پیشداوری می دیدم که دوباره باید شاهد یک مشت آدم فضایی خل و دیوانه باشم که از قدرت تکنولوژی برترشان استفاده می کنند تا مردم سیاره زمین را به وحشت بیاندازند.

هیچوقت نتوانستم خودم را متقاعد سازم موجوداتی که قادرند به سرعت نور در کهکشانها رفت و آمد داشته باشند چرا خواهان تسلط و نابودی این زمین نحیف و مسموم شده توسط ساکنینش می باشند؟

اما Arrival مثل هر فیلم خوب علمی تخیلی، اصلا در باره آدم فضایی ها نبود. دوما اینکه موجودات فضایی شبیه اختاپوسِ، بالاخره  آنقدر پیشرفته بودند که وقتی یک از دو سرنشین سفینه شان به خاطر خرابکاری چند انسان از بین می روند تصوری از انتقام نداشتند.

سوما، نگرانی هایی که حضور ۱۲ سفینه فضایی بر روی زمین ایجاد کرده بود بیشتر شبیه 12 کشور با بمب اتمی ما زمینیان بود. بخصوص که در ادامه می فهمیم همه مشکل و بحرانی که دراین ۱۲ محل فرود سفینه های فضایی ایجاد شد برخاسته از تکروی و قبیله گرایی مردم این ۱۲ ناحیه زمین بود.

همه هدیه ایی که آدم فضایی ها برای انسان ها آورده بودند چیزی نبود جز درک این حقیقت که دست از خودمحوری و خودحق بینی و تفسیر خاص خودشان از اتفاقات بردارند .

از این بهتر هم نمی توانست فیلم تمام شود وقتی که خانم دکتر زبانشناس که مسلط به چندین زبان و از جمله فارسی بود با فرمانده نظامی چین به زبان خودش حرف می زند و به کمک هدیه جالبی که آدم فضایی ها به او داده بودند او را متقاعد می کند که ما زمینیان به هم اعتماد کنیم.

چهارمین دلیلی که آن را یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی می سازد هدیه ایی است که موجودات فضایی برای بشر آورده اند. هدیه ایی که هوشمندانه و زیبا نقشه اصلی فیلم و شیوه چیده شدن همه سکانسها را رو می کند.

از نزدیکی های پایان قصه می فهمیم هر آنچه از اول اتفاق افتاده است مربوط به آینده است. هدیه آدم فضایی ها به بشر، زبان شگفت انگیزی است که با آن حرف می زنند و می نویسند. هدیه خارق العاده که به قهرمان اصلی فیلم اجازه می دهد گذشته و آینده را همزمان ببیند و به درک پیوسته تری از زندگی برسد.

Starring: Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker

Director: Denis Villeneuve

Official Movie Site: http://www.arrivalmovie.com/

Facebook: https://facebook.com/ArrivalMovie

Twitter: https://twitter.com/arrivalmovie

Instagram: https://www.instagram.com/ArrivalMovie

 

 

Written By
More from Saide Kardar
آدم دنیای کنونی قرار نیست آرامش داشته باشد
انسان امروزی زندگی اش در مجموع بهتر شده. حتما واکسنی در بدنش...
Read More