تجاوز و جنایت با حکم اعدام، کاهش نمی یابد

اگر نگاهی داشته باشیم به انعکاس قتل و تجاوز آتنا اصلانی در رسانه ها و شبکه های اینترنتی، شاهد یک واکنش مسلط همیشگی خواهیم بود: « باید متجاوز را تکه تکه کرد و دهها بار اعدامش هم کافی نیست » به نظر می رسد یک شهوت مخوف در وجود اجتماع ریشه دوانده است که مرگ انسانها، اعدام و انتقام را تنها راه حلِ بحران بزهکاری و اخلاقی جامعه معرفی کند.

همه رسانه های داخل کشور از اعتماد و کیهان تا رسانه های فارسی با بودجه دولت های خارجی، یا به احساسات، تنفر و انتقام دامن زدند یا گزارشی ساده و بدون هیچ کنجکاوی روزنامه نگارانه منتشر کرده اند.

هیچکدام از این رسانه ها نمی پرسند چرا شایعه تکه تکه شدن ابن کودک، سریع بر سر زبانها افتاده است؟ چرا پدرِ دستفروش این کودک، که به دست دخترهفت ساله اش چندین النگوی طلا می گذارد و در کوچه های شهر به حال خود رها می کند بازخواست نمی شود؟ اصلا چرا این پدر که اکنون فقط به کمتر از اعدام متجاوز راضی نیست تا ظهر فردای گم شدن دخترش، به پلیس خبر نمی دهد؟

چرا یک بیمار جنسی با پنج پرونده  تجاوز جنسی و آدم ربایی بدون هیچ کنترلی، در بین محلات مسکونی زندگی می کند؟ معتاد هم هست و شهروندان اطراف او حق ندارند با خبر باشند چه خطری فرزندان شان را تهدید می کند؟

چرا ایران یکی از بیشترین اعدام بزهکارانِ اکثرا جوان و اکثرا فقیر را دارد که در دل همین مدیریت مذهبی متولد شده اند؟ اصلا چرا با این همه اعدام، از سیر صعودی تجاوزها کاسته نمی شود؟

به چه علتی تربیت اخلاقی و مرامی نسل جوان در جامعه آنقدر نزول کرده است که همین چند مدت پیش، یکی از دختران وطن، دو بار مورد تجاوز قرار می گیرد و دو مردی که مثلا به کمکش آمده بودند هم به او تجاوز می کنند؟

چرا تربیت و شعور جنسی برای مردان و زنان در این کشور اینقدر ناهنجار و غیراخلاقی شده است؟ چرا با افزایش خیانت و طلاق روبرو هستیم؟ مگر کم بر سر چهار راهها، مامور اخلاق گذاشته اند؟ مگر بهای تبلیغات مذهبی که جامعه از بیت المال می پردازد ارقام نجومی ندارند؟

اگر به حیات انسان در جامعه، خانواده و مدرسه و موسسات دولتی، احترام قائل شوند این همه بیمار ضد انسان و ضد اجتماع شکل نمی گیرد. اعدام قتل نفس رسمی و دولتی است. یعنی تبلیغ اینکه حق حیات دیگران به هر دلیلی می تواند نقض شود. وقتی این حریم مدام در جامعه بشکند اجتماعی خواهیم داشت قاتل.

مدیریت سیاسی ایران، بالاترین آمار ارتکاب قتل رسمی شهروندانش را در دنیا دارد. شاید دو نسل متوالی از بچه های خانواده های فقیر کشور که درون همین سیستم بزرگ شده اند را اعدام کرده است ولی دریغ از کنترل و ترساندن و یا حتی کاهش جنایت ها …

اصلا  هیچکس صحبت از این نمی کند که اکثر این بزهکاران و متجاوزین، معمولا مردانی هستند که فرصت یک شعور جنسی ساده انسانی به آنها داده نشده است. انگار همه یادشان می رود که محرومیت جنسی چقدر می تواند قدرتمند و مخرب باشد. خیلی ها تجاوز نمی کنند ولی ارقام میلیونی خیانتِ منجر به از هم پاشی خانواده ها، گویای این حقیقت طبیعی است که فقرِ شعور جنسی، بیداد می کند.

 

پدر آتنا فقط اعدام مي‌خواهد

اولین عکس از قاتل آتنا اصلانی/ او در روز حادثه پدر آتنا را دلداری می‌داد/در پرونده قاتل،فوت مشکوک و قتل سر به مهر هم هست/آتنا در خاک آرام گرفت/تصاویر

دوبار تجاوز به زن جوان در یک شب

گزارش// همه ماجرای گم شدن آتنا اصلانی و اعتراف های قاتل

جمعیت انبوه در تشییع جنازه آتنا اصلانی دختری که در پارس‌آباد به قتل رسید

 ماجرای قتل آتنا اصلانی؛ قاتل سابقه‌دار است

تشریح پرونده قضایی “آتنا اصلانی”/ردپای قاتل در سومین قتل‌

سیر صعودی تجاوزها کاسته نمی شود

More from ونداد زمانی
2014 گرمترین سال جهان شناخته شده است
بسیاری از مراکز علمی رسما اعلام کرده اند که سال 2014 لقب...
Read More