اصولی که مدیران را موفق می سازد

۱- کار و زندگی، فرقی با هم ندارند

خیلی ها عاشق کارشان نیستید و فقط آن را وسیله ایی می دانند برای دست یافتن به زندگی دلخواه اما مدیران موفق به هر صورت، کارشان را با زندگی عجین می کنند.

۲- انجام کار به صورت قدم به قدم   

برای خودشان بین ۲ تا ۴ عمل مشخص را تعیین می کنند تا انجام دهند. در این وضعیت، مابین هر مجموعه از کارهای انجام شده، امکان استراحت، تمرکز و آمادگی مجدد فراهم می سازند.

۳ – از سرعت خود گاهی می کاهند.

کار زیاد، بی سر و صدا، افراد را از پای در خواهد آورد. موسیقی دان معروف موتزارت، آنقدر از خودش کار کشید و دفاع بدنش چنان تحلیل رفت که با یک گلودرد ساده فوت کرد. مدیران موفق هر از گاهی در بین ساعات و لحظات پر تنش کار، دست از آن می‌کشند و می‌گذارند مغزشان بدون هیچ حساب و کتابی برای خودش جولان دهد.

۴ – پرهیز از ملاقات های حضوری

ملاقات های شغلی معمولاً بسیار وقت گیر، طولانی و کم تاثیر هستند. اگر امکانش وجود دارد از آنها دوری کنید یا اجازه ندهید بیشتر از نیم ساعت از وقت تان را هدر دهد. صرفه جویی، ستون فقرات هر فرایند تولیدی است. پراکندگی و از دست دادن دقائقی در اینجا و آنجا، یکباره ساعات مفید و محدودِ کار را هدر می دهد.

۵ – سکوت و تعمق

ذهن یک مدیر مسئول می تواند مثل ماشین اتوماتیک مدام کار کند ولی او اعمال و افکار خودش را کنترلا می کند. تمرکز و تامل ذهنی، قرار نیست مختصِ عارفان و درویشان باشد. گاهی به یک عکس یا درخت یا به یک لکه ابر، چشم دوختن. افراد را  از محیط و دنیای شخصی تان بیرون می آورد.

۶ – تشنه نمی مانند

پرکاری، پیگیری و پشتکار، انرژی زیادی از بدن طلب می کند. با غذا و بویژه  نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز، خود را شاداب نگه می دارند.

۷ – داشتن خواب منظم

حتما بین ۶ الی ۸ ساعت بخوابید و در صورت امکان وقت ثابتی برای خواب تعیین کنید. غفلت از این اصل، بدون آنکه متوجه باشید تاثیر خارق العاده ایی در قدرت بازدهی و خلاق بودن تان دارد. بدنی که خوب نخوابد مثل بدنی است که نظافتش رعایت  نمی شود. تمیزو شاداب نخواهد بود.

۸ – معاشرت های دستچین شده

اجتماعی بودن یک نیاز ضروری است و جلوی دیوانه شدن را می گیرد اما رفیق بازی برای آدم های بسیار فعال، مشکل ساز خواهد بود. معاشرت ها وقت گیر هستند و اگر دقت نکنند باعث اصطکاک های ناخواسته می شوند.

۹ – خوشبینانه، آماده بدترین ها باشید.

مدیران موفق اجازه نمی دهند بدگمانی های حین کار، در وجود کارمندان رخنه کند. اما در عین حال بدترین سرانجام ها را در افق کارشان میگنجانند. آنها می دانند هیچ سناریویی آن طور که تنظیم شده است اتفاق نمی افتد.

 

Paul Hudson – 10 Habits All Extremely Productive People Have In Common

http://elitedaily.com/money/entrepreneurship/10-habits-all-extremely-productive-people-have-in-common/

Huffington Post

More from مرد روز
هشدار فیلسوف رم باستان سنکا
We Suffer More In Imagination Than In Reality – Seneca Image sourcehttps://www.pinterest.cl/bargili/_saved/
Read More