فرزند طلاق هستم و حالا خودم از طلاق می ترسم

مرد روز سلام. من دختری رو دوست دارم که از خانواده‌ای تقریبا همسطح خانواده ما شاید هم کمی بالاتر هست.  مادر و پدرم جدا شدند،  میترسم که مبادا من هم شکست بخورم و انتخابم اشتباه باشه و باعث ناراحتی خانواده بشم. از این هم میترسم که سالهای سال حسرت از دست دادن وی را داشته باشم.

از خودم بگم که فرزند و نوه ارشد خانواده هستم. مهندسم و در یکی از بهترین شرکتهای ایران یک ساله که کار میکنم.  خیلی اوقات به آقایونی که کنارش کار میکنند حساسم و بدبین که فکر کنم بدلیل حسودی من باشه. ممنون میشم راهنماییم کنی.

راستین عزیز

ترس تو از طلاق و احتمال تصمیم نادرست در انتخاب همسر، واقعی است بخصوص که از نزدیک، تاثیرات طلاق را شاهد بودی. خیلی هم خوب است که می خواهی همه جوانب یک انتخاب درست را مد نظر قرار بدهی. اما مواظب باش آنقدر نگرانت نسازد که ترا از تصمیمات زندگی باز دارد.

این خطر البته وجود دارد که فکر طلاق، به عنوان یک راه حل برای مشکلات زناشویی، کمی بیشتر در افرادی که والدین شان طلاق گرفته اند بوجود آید. ولی بسیاری از حوادث و اتفاقات زندگی، باعث افزایش تحمل و تشخیص آدم ها نیز می شوند و افرادی مثل تو، در عمل، افراد صبورتری در زندگی زناشویی، می توانند باشند.

حسودی و نگرانی ات نسبت به آقایان دیگر هم طبیعی است ولی … راستین عزیز، آقایانی که جلب توجه کنند همیشه و همه جا وجود دارند. مهم این است که خودت چقدر مهربان و محترم و دوست داشتنی هستی. زنها عشق و احترام و تعهد می خواهند و از همه مهمتر اعتماد …

یادت باشد که مالک او نخواهی شد. به عنوان یک مرد به او می گویی می خواهم شریک زندگی ات باشم … بقیه اش را نترس. اگر بماند و به تو عشق بورزد هر دو شانس آورده اید. اگر رفت، بدان که تو ضرر نکردی.

.اعتماد به نفس داشته باش و دلباز زندگی کن. خودت خوب و جوانمرد باش. همین برای یک زندگی دوست داشتنی، تحت هر شرایطی کافی و عالی است.

Written By
More from بهمن
چرا آشنایی با یک دختر برای بعضی ها آسان است
من پسری ۲۷ ساله هستم و زمان مواجه با جنس مخالف و...
Read More