صبحانه مجردی

مدتی است که هر روز تعطیلِ آخر هفته، ساعت 11 صبح به خانه یک همکار می روم که قرار است با هم، شرکت جدیدی راه بیاندازیم. حوالی ظهر، دو نفر دیگر هم ملحق می شوند و خلاصه اینکه بین ما چهار همکار، فقط من متاهلم.

قبل از رسیدن به خانه دوستِ همکار، از فروشگاه بزرگ کنار خانه اش، به اندازه تهیه یک صبحانه یا نهارِ سریع، وسایلی تهیه می کردم و در حین کار، حوالی 1 بعدازظهر به این 3 طفلان مسلم، غذاهایی می دادم که خودم فکر می کردم محشر است.

یک روز، نیمروهای مختلف و دو سه نوع میوه که کنار بشقاب صبحانه می چیدم. یک روز، چند لایه استیک نازک کنار نیمرو … دفعه بعد، املت ساده با خامه و پنیر زرد … البته چای و قهوه که به راه بود.

کار تیم همکاران هنوز به هفته پنجم نرسید که ایده صبحانه های کمابیش سریع و آسان ته کشید. این طفلان مسلم هم، اصلا ریزه میزه و کم اشتها نبودند و هر هفته نیز گرسنه تر و مشتاق تر، منتظر هنر نمایی من بودند. برای پاسخگویی به این  تنوع و توقعی که خودم باعثش بودم به این فکر افتادم که به قول خارجی ها همیشه برانچ درست کنم که تلفیقی از صبحانه و نهار است.

من آشپزی را دوست دارم و وقتی وسایل و جمع، مهیا و مشخص باشد واقعا از ایجاد خاطرات خوشمزه برای دیگران، لذت می برم. خلاصه اینکه به غیر از آمادگی برای  حضورم در ماجرای راه اندازی یک شرکت، همه روزهای هفته به فکر ساختن غذای هفته بعدی برای همکاران هستم.

هفته گذشته سیب زمینی تنوری شکم پر، را با کمی آمادگی قبلی برای شان ردیف کردم. 8 عدد سیب زمینی کمابیش بزرگ را با پوست و پخته که درون شان خالی شده بود را به آنجا بردم. کمی پنیر خرد شده، کره، پیازچه، چند نوع سبزی خشک، مقداری گوشت چرخکرده پخته و تخم مرغ را نیز همراه بردم.


سه نوع سیب زمینی تنوری شکم پر تهیه کردم که عبارت بودند از سیب زمینی تنوری با تخم مرغ و پنیر و گردو، سیب زمینی تنوری پر شده با گوشت چرخکرده و پنیر و آخری پر شده با هر نوع سبزی یا غذای مانده در یخچال دوستم … خوبی این نوع سیب زمینی های شکم خالی این است که چون پخته اند به فاصله 10 الی 15 دقیقه، همزمان با تنوری شدن، می توان انواع مواد غذایی را در مخلوطی خوشمزه با سیب زمینی از بیرون برشته شده، درست کرد.

تا هفته بعد، خدایِ مجردها کریمه

Written By
More from Saide Kardar
گیاه مخدری که لحظه مرگ را بازسازی می کند
تحقیقی در فصلنامه « پیشگامان روانشناسی» منتشر شده است که نشان می...
Read More