نسل جوان، بیکاری و زندگی در خانه والدین

آمار بیکاری نسل جوان Millennials که در حال حاضر بین 18 تا 34 ساله هستند روز به روز افزایش می یابد. به گزارش سازمان های بین المللی،  30 درصد جوانان در جهان، شانس یافتن یک شغل مطمئن را ندارند. این درحالی است که بخش وسیعی از آنها تحصیلات عالیه هم دارند.

ggwa

وضعیتی که باعث شده است برای اولین بار در تاریخ بشر، جوانان، بیشتر از هر زمان، ناچار باشند از آرزوی زندگی مستقل چشم پوشی کنند و به خانه والدین شان برگردند.

نداشتن امنیت مالی باعث شده است بسیاری از قدم های اساسی زندگی نظیر ازدواج و برنلمه ریزی در باره آینده، نادیده گرفته شود. همه این محدودیت ها موقعی اتفاق می افتد که بسیاری از آنها به خاطر تحصیلات عالیه، به شکل های مختلف به بانک ها و دولت ها مقروض هم هستند.

در آمریکا رقم بیکاری جوانان تا حدود 40 درصد هم می رسد. اغلب فارع التحصیلان کالج ها در امریکا، اگر خوش شانس باشند شغل های نیمه وقت  خدماتی نظیر گارسن یا  کار در قهوه خانه ها نصیب شان می شود.

آنها که شانس حمایت فامیل را ندارند باید به هر کار ممکن تن دهند  و معمولا حاضرند به هر شغل ممکن و حقوق حداقل پاسخ مثبت دهند. بالا رفتن اجاره اپارتمان در شهرهای بزرگ، بسیاری از مردان و زنان مجرد را وا داشته است که یا همخانه بگیرند یا در زیرزمین های غیر استاندارد یا بیرون از محوطه شهر به سر برند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، نداشتن امنیت اقتصادی، تنهایی، اضطراب، تحقیر شدن در محیط شغل هایی که همسطح تخصص افراد نیست بی شک عواقب روحی و روانی نیز همراه دارد. تاثیرات منفی که به گوشه نشینی و تنهایی هر چه بیشتر نسل جوان منجر خواهد شد.

 

For First Time in Modern Era, Living With Parents Edges Out Other Living Arrangements for 18- to 34-Year-Olds
http://www.pewsocialtrends.org/2016/05/24/for-first-time-in-modern-era-living-with-parents-edges-out-other-living-arrangements-for-18-to-34-year-olds/

MILLENNIAL COLLEGE GRADUATES: YOUNG, EDUCATED, JOBLESS

http://www.newsweek.com/2015/06/05/millennial-college-graduates-young-educated-jobless-335821.html

World Bank: Many Millennials May Never Be Able to Land a Decent Job
http://nymag.com/daily/intelligencer/2015/10/millennials-may-never-land-a-decent-job.html

منبع تصویر
Pulse Headlines

More from سعید داورپناه
عوض شدن تعریف قدیمی از زن
در بخش اول مقاله، نویسنده و روزنامه نگار معروف Daniel Bergner در...
Read More