مردی که دوست دارم بی پول است

سلام من ۲۰ سالہ هستم پسری را دوست دارم ۲۱ سال سنش هست ما یکدیگر را خیلی دوست داریم. میخواهیم با هم ازدواج کنیم. اما مشکلی او این است که پول ندارد و برایش پرداخت مهریه خیلی مشکل است. مشکل من هم  این است خواستگار زیاد دارم تا حال همه را رد کردم. مامان و بابایم گفتند هرکس اینبارآمد قبول کن چون سن تو بالارفته اما کسی که من دوست دارم باید خیلی منتظرش باشم. لطفا راهنمایی کنید واقعا هیچ نمیدونم چکار کنم.

1

ستایش عزیز

محیط فرهنگی ات حتما فرق می کند و توقعات خانواده و وضعیت اقتصادی و به همان نسبت سن ازدواج در سنین بسیار جوان تا حدودی طبیعی و معمول باشد.  شکی هم نیست که مسئله مهریه به عنوان یک تضمین مادی و حتی معنوی برای دخترانی که در معرض محرومیت های بعد از طلاق قرار می گیرند سنتی ضروری است.

ولی اگر بر اساس تربیت سنتی، جدیت لازم برای زندگی زناشویی در شما ایجاد شده است باید با پسری که دوست داری بنشینی و دقیق و بدون رویا بافی، فکر کنید چطور می توانید زندگی تان را بچرخانید که سختی های زندگی، عشق شما را از بین نبرد.

اگر و فقط اگر پسری را که دوست داری خیلی خوب می شناسی و خانواده ات قدرت گذشت از مهریه و حمایت از شما برای شروع زندگی را دارند شاید این پیشنهاد و ریسک را با خانواده ات در میان بگذار. به آنها محترمانه و در حد ممکن با استدلال آینده نگرانه توضیح بده که زندگی خوب و خوشبختی خواهی داشت و هر دوی تان قول می دهید به دنبال کار و تحصیل جدی باشید.

Written By
More from بهمن
شک کردن به همسر
سلام امیدوارم این پیام به دست سنگ صبور برسه. مردی ۲۸ ساله...
Read More