مقدمه ای برای بارفیکس زدن – pull-up

بالا رفتن از بارفیکس یکی از بهترین روش های شناخت قدرت بدنی است آنقدر که در بسیاری از ارتش ها، این تمرین بدنی را یکی از ملاک های پذیرش قرار می دهند. بسیاری از ما  شاید بارها تلاش کردیم که قدرت خودمان را با این حرکت بسنجیم. خیلی از ما حتی آرزوی یک بار بالا کشیدن خود را در سر می پرورانیم. اما شرایط، سختی اولیه و احتمالا راهنمایی لازم، مهیا نمی شود.

این حرکت ورزشی که تکیه اش بر تحمل  فشار فیزیکی شانه ها، بازوها، پاها و دور باسن می باشد می تواند با تکنیک های متفاوت و ساده، برای هر بدنی عجین شود. مزیت این حرکت فیزیکی این است که وقت، جا، آمادگی، لباس و رفتن به سالن ورزش، لازم ندارد. هر جا که باشید می توانید دستاویزی گیر بیاورید که سریع بارفیکس بزنید. از این نظر خیلی شبیه شنا رفتن بر روی زمین است. انرژی زیادی را طلب می کند و در شکل گیری بسیاری از ماهیچه های نیمه بالای بدن موثر هستند.

مهمترین قدم اساسی برای شروع این ورزش سخت، آماده ساختن مرحله به مرحله بدن است. در شروع، بهترین تمرین می تواند محدود شود به افزایش لحظاتی که می توان به هر شکل ممکن در هوا به کمک گرفتن جایی، با دو دست، معلق ماند. در مرحله بعدی استفاده از پله یا صندلی است تا مسیر بالا کشیدن بدن را کمتر ساخت. تمرین هر روزه و افزایش تحمل و لحظات معلق نگه داشتن بدن، شرط اصلی تسلط بر این تمرین است. برای شروع از شیوه کمکی برای آماده سازی بدن  .در ویدئوی بالامی توانید استفاده کنید

23130_826

http://www.menshealth.com/fitness/assisted-pullups