وقتی نمی دانستی او متاهل است

ending-a-relationship

سلام به شما. من پسری ۲۰ ساله هستم یکی دو بار هم رابطه با جنس مخالف رو تجربه کردم اما حدود چند ماه پیش با یه دختری آشنا شدم که به نظرم خوب امد من بهش پیشنهاد دادم و اونم قبول کرد و رابطمون شروع شد. حدودا یه ماهی گذشته بود که همه چیزم تقریبا خوب بود و منم داشتم بهش دلبسته تر میشدم تا اینکه یه مسافرت براش پیش اومد و گفت که با خوانواده میره اما تو همین مسافرت رفتاراش خیلی عوض شد خیلی بهش مشکوک شدم تا اینکه یه روز من بهش اصرار کردم دلیل عوض شدنت چیه و اونم گفت که حدود سه سالی هست ازدواج کرده و شوهر داره اما رابطش باهاش خوب نیست و قصد جدایی دارند منم وقتی فهمیدم جدا از ضربه ای که خوردم رابطه رو باهاش تموم کردم.

اما حالا بعد چند ماه باز پیام میده و میخواد که باهام رابطه داشته باشه و مثل اینکه از شوهرش جدا زندگی میکنه و کارای طلاقشون آخراشه اینم تو پرانتز بگم که میگفت شوهرم خیلی اذیتم میکنه کتکم میزنه و ازین چیزا و شوهرم حاضر به طلاق نیست اما من میخوام که ازش جدا بشم و اینکه من تو یه شهر دیگه دانشجو ام و اونم امسال تو همون شهر دانشگا قبول شده. حالا من نمیدونم که باید باهاش رابطم و شروع کنم یا اینکه کلا از زندگیم پاکش کنم ممنون میشم اگر کمکم کنید.

سلام هومن عزیز. تا آنجا که نمی دانستی او یک زن متاهل است اشکالی نداشت ولی حالا که می دانی:

۱ – باید صبر کنی او کاملا مستقل و بیرون از تعهد همسری اش قرار بگیرد چون واقعا به ریسکش نمی ارزد. در ضمن، درست نیست در اولین تجربیات عاطفی ات، از خطوط ومرام مردانه عبور کنی. هر مردی بهتر است خط قرمزهایی برای خودش ایجاد کند و همیشهِ زندگی حفظش کند.

۲ – هومن جان، ایران عزیز ما در طی دهها سال گذشته شاهد گسترش فساد اقتصادی و اخلاقی و به هم خوردن پرنسیپ ها و مرام های اساسی بوده است. در این میان متاسفانه نسل جدید، اعتنای چندانی به اخلاق قدیم نمی کند چون یا جواب نمی دهد یا به خاطر اینکه از مبلغین اخلاق و مذهب که خودشان تا خرخره در فساد  قرار دارند سلب اعتماد کرده اند.  درست به همین دلایل، نگهداری و حرمت به مرام جوانمردانه این سرزمین کهنسال باید برای  مردان جوانی مثل تو مهم باشد. بی اعتنایی به پرنسیپ ها دیر یا زود، ضررش به همه خواهد رسید.

۳ – تو حق داری که بر اساس موقعیت و شناخت جدیدی که داری تصمیم بگیری که میخواهی در آینده با او ارتباط داشته باشی یا خیر… می توانی رابطه ات را بعد از اینکه او کاملا مستقل شده است و از تعهد ازدواج سابقش بیرون آمده است ادامه دهی و یا آن را کاملا پایان یافته تلقی کنی. ولی حتی اگر به هم برگشتید صریحا مشخص کن که چه نوع رابطه ای خواهید داشت چون اصلا در سن ازدواج نیستی.

Image source
therelationshipblogger.com

Written By
More from بهمن
هنوز به خودش نگفتم که عاشقش هستم
سلام. ۲۰ ساله هستم و عاشق دختری شده ام همسن خودم. نزدیک...
Read More