نام خدای این یهودیان هاشم است

7529370_orig

از حدود ۲۵۰ سال پیش بخشی از یهودیان بسیار مومن و مراعات کننده سفت و سخت اصول دین در لهستان و روسیه به دور یک خاخام بسیار با تقوا به نام « اسرائیل بالشم تاو» جمع شدند که به قول روایات، شخصیت مقدسش، نتیجه پاداشی بود که از طرف درگاه الهی به پدر و مادر بسیار مومن وی اهدا شده بود.

این گروه از یهودی بعدها با عنوان حسیدی معروف شدند. آنها در مراسم مذهبی و زندگی روزمره یکی از نام های خدا در زبان عبری یعنی هاشم را به کار می برند.

خانواده های شان بیشتر از ۴ فرزند دارد. اجازه تحصیلات دانشگاهی ندارند. اجازه داشتن تلویزیون و کامپیوتر را ندارند. اینترنت یا قدغن است یا با فیلتر بسیار شدید مورد استفاده مردان قرار می گیرد.

زنان حسیدی فقط می توانند دست و صورت شان پوشیده نباشد. زنان متاهل برای پوشاندن موی سر یا کلاه گیس می گذارند یا روسری مخصوص می بندند. حق ندارند شلوار بپوشند و جوراب های سیاه را همراه دامن های بلندشان می پوشند.زنان حسیدی فقط اجازه دارند نیمه وقت بیرون از خانه کار کنند و شغل بیشترشان حسابداری یا معلمی است.

مردان حسیدی معمولا در حد یک روحانی یهودی تعلیم می بینند. حسیدی ها معمولا لباس های سیاه و سفید می پوشند. مشروب می خورند و اقتصاد و کسب درامد برای آنها هم مهم است.

اصل و نسب این فرقه یهودی از اروپای شرقی است. حسیدی ها تاکید اصلی شان فهمیدن تورات و اجرای دقیق قوانین دین است. تاکید بعدی شان بر دعا و نیایش است. ترانه های مذهبی شان معمولا حمد و ثنای خدای موسی است. 

یهودی ها و مسیحیان بسیار سنتی امریکا اکثریت شان به ترامپ رای دادند. حسیدی ها هم مثل بقیه ارتدوکس های یهودی، طرفدار حب جمهوریخواه و طبیعتا ترامپ  بودند ولی علاقه خاصی به شخص خودش ندارند

burg_01.jpg.CROP.original-original

burg_06.jpg.CROP.original-original

livingJEWISH_t640

burg_11.jpg.CROP.original-original

alg-williamsburg-hasids-jpg

tumblr_m48wwzu6gf1ruobxeo1_500

BgD6rVV

http://www.slate.com/blogs/behold/2016/02/19/william_castellana_photographs_his_hasidic_neighbors_in_south_williamsburg.html

http://www.orthodox-jews.com/hasidic-jew.html#axzz413jhQxlT

http://www.orthodox-jews.com/jewish-culture.html#axzz413jhQxlT

 

Orthodox Jews may not like Trump, but they’re voting for him

More from مرد روز