نمایش «برهان» در تورونتو – کاری از محمد یعقوبی

12439311_419124268286936_362414242174663782_n

اولین تصاویری که با شنیدن « ریاضی دان» به ذهن خطور می کند فرد درونگرا و منزوی است که توجه چندانی به زندگی روزمره ندارد و معمولا به یک نقطه زل زده است انگار که مدام در حال یافتن پاسخی برای یکی از سئوال های ریاضی است.

دو عضو ریاضی دان یک خانواده ( پدر و دختر) در نمایشی که توسط گروه تئاتر « این روزها» در تورونتو به روی صحنه می رود تقریبا همه خصوصیات شایع شده در باره ریاضی دان ها را بروز می دهند. هر دوی شان درونگرا هستند. اهل تفریح و جشن و احساسات روزمره هم نیستند و …

اما قدم به قدم، نمایشنامه « برهان» که در اصل، یک نمایشنامه انگلیسی است با تطبیق هوشمندانهِ محمد یعقوبی، به ما اجازه می دهد از تعبیرات همیشگی در باره ریاضی دان ها فاصله بگیریم.

نمایش « برهان» یادآوری اتفاقات قبل و بعد از مرگ ریاضی دانِ برجسته دانشگاه شیکاگو از دید دخترش می باشد. دختری که خودش نیز یک نابغه ریاضی است ولی زندگی اش را صرف نگهداری از پدر مریضش کرده است.

این نمایش ، تقریبا شبیه یک معمای ریاضی است که از خلال خاطرات دختر خانواده، مدام به زمان گذشته و حال بر می گردد. نوشته ای سرشار از لحظات دوست داشتنی که تماشاگران نمایش را به حل یک مسئله ریاضی گونه دعوت می کند.

یکی دیگر  از جذابیت های  نمایش برهان در این نهفته است که چهار شخصیت اصلی هر کدام شان یک بخش از خصلت های بشری یعنی سخت کوشی، عشق، مهربانی و حسابگر بودن را به نمایش می گذارند.

تورونتو می تواند با دیدن نمایش « برهان» از نزدیک شاهد کار یکی از مطرح ترین هنرمندان تئاتر ایران، محمد یعقوبی باشد که مسئولیت تطبیق متن و کارگردانی این اثر را بر عهده دارد.

پشت صحنه تمرینات نمایش برهان

تیزر فیلم برهان با بازی آنتونی هاپکینز

 

خرید بلیت ساعت ۷:
http://www.eventbrite.com/e/play-borhan-by-mohammad-yaghoobi-700-pm-tickets-20649374836?aff=FacebookPage&nomo=1

خرید بلیت ساعت ۹:
http://www.eventbrite.com/e/play-borhan-by-mohammad-yaghoobi-900-pm-tickets-20650780039?aff=FacebookPage&nomo=1

صفحه فیسبوک نمایش برهان

https://web.telegram.org/#/im?p=@marderoozmedia

More from ونداد زمانی
عروسی در ونیز
روز اول ورودمان به ونیز٬ وقتی برای رسیدن به محل اقامت مان...
Read More