نمایش خرده جنایت های زن و شوهری – تورونتو

Photo credit -Vandad Zamaani

تورونتو به دلایل مختلف این امکان را دارد تا پایتخت دوم ایران شود، پایتخت میلیونها مهاجر ایرانی که در اغلب شهرهای جهان سکنی گزیده اند. یکی از اتفاقاتی که می تواند به تورونتو هویت تهرانی دهد راه اندازی تئاتر شهر است.

این روزها در تورونتو، ساسان قهرمان « خرده جنایت های زن و شوهری » را به روی صحنه خواهد برد. محمد یعقوبی، عضو جدید هنرمندان تئاتر، مشغول تمرین یک کار نمایشی است و کارگاه نمایشنامه نویسی نیز به راه انداخته است. آیدا کیخانی بازیگری درس میدهد. لئون هفتوان در ایران بازیگر اصلی فیلم رضا عطاران شده است و …

در فرصتی که از دیدن تمرین نمایش « خرده جنایت های زن و شوهری» نصیبم شد بیش از هرچیز این ایده در ذهنم نقش بست که تورنتو عملا می تواند تئاتر شهری با اجراهای مداوم و جذاب داشته باشد.

تورونتو از نظر ثبات اقتصادی و قدرت مصرف فرهنگی، به سطحی رسیده است که بتواند بیننده ثابت برای یک رپرتوار مداوم و حتی سالانه فراهم کند. تصور اینکه چندین کارگردان و نمایشنامه نویس، در یک مرکز تئاتر، برای همه آخر هفته های شهروندان ایرانی تورونتو، نمایش های جذاب و حتی سرگرم کننده بیافرینند زیاد دور از واقعیت نیست.

از شما دعوت می کنم به سراغ نمایشنامه جذاب « خرده جنایت های زن و شوهری» با بازیگری درخشنده لیلا شمشیری راد، ساسان قهرمان، علی قربانیان و مهشید یاسایی برویم تا شاهد این حقیقت باشیم که این نمایش قادر به جذب اهالی شهر برای هفته های متمادی خواهد بود. تورونتو واقعا می تواند تئاتر شهر خودش را داشته باشد.

12341094_10153636578062489_7492856314764519584_n

تصاویری از تمرین مقدماتی نمایش

 Photo credit -Vandad Zamaani

 Photo credit -Vandad Zamaani Photo credit -Vandad Zamaani Photo credit -Vandad Zamaani

More from ونداد زمانی
مخ زنی واقعی
توی این دنیای سریع و توجه های موقت، گاهی شانس میاریم و...
Read More