پولدارها، چهار برابر بیشتر از بی پول ها ازدواج می کنند

پول روز به روز تاثیر عمیقتری بر تصمیمات اساسی انسان ها دارد. از آخرین مزایای پولدار بودن، میل بیشتر برای ازدواج است. بر طبق تحقیقات « بنیاد ازدواج انگلیس» که برگرفته از آمار نزدیک به 50 سال گذشته ازدواج کشور است، تمایل ازدواج در بین طبقه متمول 4 برابر بیشتر از جمعیت فقیر انگلیس است.

– مادرانی که فرزند زیر 5 سال دارند  87 درصدشان اعلام کرده اند که درآمد خانوادگی شان بالای 43 هزار پوند است در صورتی که فقط 24 درصد مادرانی که از درآمد کمتر از 14 هزار پوند برخورداند کودکان خردسال دارند

– نسبت زنانی که فرزندان شان را در «خانه» نگهداری می کنند نیز بیشتر از مادرانی است که مستاجر آپارتمان های دولتی هستند.

– جدیدترین آمار ثبت شده نشان می دهد که 83 درصد مادرانی که مدرک دانشگاهی دارند لباس عروسی به تن کرده اند ولی فقط 52 زنانی که تحصیلات عالی ندارند موفق به تشکیل خانواده شده اند.

– گفته می شود دلایلی نظیر نگرانی های روزانه اجازه نمی دهد افرادی که محدودیت های اقتصادی دارند به فکر برنامه های درازمدت در زندگی خود باشند. دلایل دیگری که افراد کم درآمد را از ازدواج دور می کند هزینه مراسم و مالیات کمتری است که به عنوان فرد مجرد در جامعه انگلیس نصیب شان می شود.

– آمار نشان داده است که حدود 20 درصد زوج ها بدون هیج عقد رسمی با هم زندگی می کنند ولی نیمی از جدایی ها مربوط به این نوع خانواده ها است. فرزندان خانواده های کم بضاعت نیز ضمن برخورداری از سهم بیشتر فروپاشی خانواده، به ناگزیر بر تزلزل موقعیت روحی و اقتصادی شان افزوده می شود.

– رئیس بنیاد ازدواج انگلیس متذکر می شود که شاید نسل جدید فرزندان در خانه های فقیر به لحاظ سطحی، وضع  بهتری داشته باشند و از وسایل مورد علاقه بیشتری برخوردار باشند ولی مقدار فرصت های واقعی برای زندگی بهترشان، به نسبت فرزندان خانواده های متوسط و متمول، کاهش بیشتری یافته است.

– البته در کنار توجه و تاکید بنیاد ازدواج، نمایندگان گروه های حامی خانواده های «تک والدین» که جمعیتش در انگلیس به 2 میلیون می رسد می گویند مشکل اصلی ازدواج نیست و معضلی که فرزندان این نوع خانواده ها را در معرض تحصیلات کمتر، شغل های کم درآمد و سایر مشکلات قرار می دهد فقر است.

– موسساتی که تلاش شان ایجاد قوانین حمایت کننده از خانواده های «تک والدین» هستند معتقدند اکثر فرزندان این نوع خانواده ها می توانند زندگی خوبی برای خود دست و پا کنند. به نظر این گروه ها، دولت ها با ایجاد قوانینی برای ایجاد مهدکودک های بهتر و ارزانتر، کمک به شغل یابی مادران و پدران تنها و بالا بردن حداقل دستمزد و حمایت از ادامه تحصیل اینگونه والدین، می توانند از تاثیرات فقر بکاهند.

 

Wealthy four times more likely to marry than the poor – Patrick Sawer

http://www.telegraph.co.uk/women/sex/11818316/Wealthy-four-times-more-likely-to-marry-than-the-poor.html

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
میدان مغناطیسی هم سیاره‌ساز است
ستاره شناسان تا همین اواخر سعی می کردند به کمک یک نظریه...
Read More