سه اصل برای موفق شدن

snow1-800x400

همه می خواهند زندگی موفقی داشته باشند. تعریف موفقیت هم که برای همه متفاوت است ولی در یک تعریف کلی می توان گفت موفقیت یعنی رفتن و رسیدن به موقعیتی که آرزویش را داری. این سه اصل به آنها اجازه دهد چشم انداز بهتری برای موفقیت داشته باشند .

1- بدانید که راه سختی در پیش دارید

آسان فرض کردن آرزویی که دارید در درجه اول یک امید غیرواقعی ایجاد می کند که به محض روبرو شدن با موانع و اتفاقات پیشبینی نشده در هم می ریزد. در نتیجه بلافاصله شجاعت درگیر شدن و پشت سر گذاشتن یک مانع، غیرقابل تحمل می شود. چون فکر می کنند راه اشتباهی را برگزیدند به دنبال یک هدف دیگر می روند.

معمولا آدم های موفق کسانی هستند که راه نرفته و نیمه کاره دیگران را پیگیری و دنبال می کنند. تنها تفاوت شان این است که نسبت به سد ایجاد شده عکس العمل نشان می دهند. افراد موفق به جای تغییر مسیر، سعی می کنند از شیوه ها و وسایل دیگر برای عبور از مانع ایجاد شده بهره ببرند. واکنشی که ممکن است بارها و بارها از آنها سر بزند.

راز فراد موفق این است که وقتی با شکست، اشتباه و بن بست روبرو شوند ذره ایی از شور و اشتیاق شان کاسته نمی شود.

2 –  با موفق ها بگردید

از نوجوانی تا اوائل جوانی، وجود ما نتیجه تاثیراتی است که از دوستان و اعضای خانواده کسب می کنید. در قدم اول اگر می خواهید به اهداف تان برسید در حلقه افرادی خود را محصور کنید که هم اکنون در مرحله ایی از موفقیت هستند که شما قرار است به آن برسید.

در قدم دوم در میان افرادی خود را قرار دهید که حامی و مشوق تان خواهند بود. رمز پیدا کردن و جذب این نوع افراد در این نهفته است که آنها بتوانند علاقه، همت و تمایل قوی شما برای دستیابی به هدف تان را باور کنند.

3 –  موفقیت برای هر فرد سقفی دارد 

موفقیت در حقیقت نه هدف است و نه مسیر بلکه تبدیل خودتان است به انسان بهتر… یا به عبارت دقیق تر دستیابی به قابلیتی که در شما وجود دارد … احساس موفقیت یعنی احساس رضایتمندی کامل از خود…

 

3 Things You Need To Keep In Mind While Chasing Success – Sandy El-Rayes

http://elitedaily.com/money/entrepreneurship/3-things-need-keep-mind-chasing-success/866322/

More from سعید داورپناه
چند توصیه غلط برای حفظ زن زندگی‌تان
نگذار بفهمد که آدم جالبی است هیچ نوع علاقه ایی به کارش،...
Read More