عوض شدن تعریف قدیمی از زن

در بخش اول مقاله، نویسنده و روزنامه نگار معروف Daniel Bergner در کتاب جدیدش « زنان چه می خواهند؟ نگاهی علمی به امیال زنان» تلاش کرد تا فرضیه جدیدی را در برابر مردان و زنان قرار دهد. بر طبق روال همیشگی صحبت از این است که مردان به لحاظ طبیعی تنوع طلب هستند و زندگی تک همسری برای آنها ساخته نشده است و این زنان هستند که به دلیل محدودیت های فیزیکی در تکاپوی یک رابطه دراز مدت با یک شریک ثابت هستند.

از دید آقای Bergner  و به پشتوانه تحقیقات بسیاری که در کتاب خود فراهم کرده است همه مبادلات و قوانین جنسی بین زنان و مردان با آمدن قرص پیشگیری از بارداری در هم می ریزد. به اعتقاد او از نیم قرن پیش، زنان با پیدایش قرص های ضد بارداری قادر گشتند  فعالیت جنسی را از تولید مثل تفکیک دهند و این امکان را بیابند تا از مسیر تعیین شده تکامل فیزیکی فاصله بگیرند.

امکان عوض شدن وظیفه طبیعی زنان به عنوان انسان های « بچه ساز» و شکل گیری وسایل کنترل تولید فرزند، برای زنان این امید را فراهم ساخت که سرنوشت جدیدی را برای خود رقم بزنند.

نتیجه گیری های جدید این فرضیه را نیز توسعه می بخشد که زنان بعد از چهار سال اول زندگی مشترک، از علاقه شان نسبت به شریک جنسی خویش به شکل قابل توجهی کاسته می شود. به عبارتی دیگر ثابت شده است که ناهنجاری hyperactive sexual-desire disorder  و یا سردی جنسی به همسر یا شریک زندگی، در زنان بیشتر از مردان است.

جدای از اینکه مردان یا زنان، کدام شان مشکل ساز بودن زندگی تک همسری را بیشتر حس می کنند باید اذعان کرد که البته ماجرای حفظ شور و شعف جنسی محدود به این ماجراها نیست. مثلا در تحقیقات تیم هامبورگ مشاهده شده است زنانی که از شریک خود دور هستند رابطه زناشویی طولانی تر و پر کشش تری را با شریک ثابت خود دارند. Esther Perel  مشاور زناشویی و نویسنده کتاب Mating in Captivity  معتقد است که زوجها عشق را با در کنار هم بودن اشتباه می گیرند. او باور دارد که فاصله گرفتن از شریک زندگی بر تمایل جنسی هر دو خواهد افزود.

محقق روانشناس در دانشگاه هامبورک Dietrich Klusmann  در بررسی زندگی زوج هایی که بر اساس تعهد زناشویی طولانی مدت با هم به سر می برند نشان داده است که این زنان هستند که میل جنسی شان به شریکان زندگی، سریع تر و شدیدتر از مردان کاهش می یابد.

یکی از صاحب نظران «روانکاوی زناشویی» دکتر Stephen A. Mitchell معتقد است که زندگی طولانی مدت  با یک شریک ایده ال، بسیار تشویش برانگیز است چون خظر و نگرانی برای از دست دادن زوج مورد دلخواه همواره وجود دارد. او در ضمن باور دارد که انرژی عاطفی که در یک رابطه درازمدت صرف می شود به خودی خود زمینه ساز یک رابطه خوب و بلندمدت را نیز مطبوع و ممکن می سازد.

به هر حال قرص ضد بارداری زمینه های جدیدتر برای درک امیال زنان را فراهم کرد. زنان و مردان با قرار دادن خود در موقعیت جدید و تقریبا برابر، می توانند شیوه ها و راه حل های جدیدتر و صادقانه تر برای داشتن رابطه جنسی دراز مدت را برای خود فراهم کنند

آمدن قرص هایی چون Lybridos  با طعم نعناع  و رها شدن هورمون تستاسترونِ درون قرص، می تواند منجر به افزایش مقدار دوپومین در بدن زنان گردد. اتفاق شیمیایی که برای مدت کوتاهی، عطشِ لذت جنسی را در زنان بیشتر می کند. قرص فوق در حال حاضر در مرحله نهایی پذیرش ادارات داروسازی است.

 

Daniel Bergner – Unexcited? There May Be a Pill for That

http://www.nytimes.com/2013/05/26/magazine/unexcited-there-may-be-a-pill-for-that.html?pagewanted=2&_r=0&ref=magazine

Newsflash: Women are Less Monogamous than Men

http://www.clutchmagonline.com/2013/05/newsflash-women-are-less-monogamous-than-men/

Daniel Bergner’s interesting findings on women’s sex desire   

http://post.jagran.com/daniel-bergners-interesting-findings-on-womens-sex-desire-1368528956#sthash.9DgWBtyi.dpuf

What Do Women Want?: Adventures in the Science of Female Desire

Photo credit : Jake Chessum for The New York Times

 

 

 

More from سعید داورپناه
مرد جذابی که از عربستان اخراج شد
بهار 2013  وب سایت «ایلاف» اعلام کرده بود که 3 مرد اماراتی...
Read More