زنان به شش دلیل ارگاسم دارند

when_harry_met_sally
Meg Ryan in “When Harry Met Sally” (Credit: MGM Studios)

بر اساس تعریفی که نظریه زیست شناسی تکاملی ارائه می دهد عملِ جنسی و بویژه لحظه بسیار لذت بخش اوج آن، پاداشی است که موجودات را ترغیب می کند از رقابت ها، خطرات و دردسر تولید مثل، نترسند و به خاطر تکرارهمان اوج لذت ( ارگاسم)، تن به هر سختی بدهند و از این طریق ادامه نسل و بقای هر موجود تضمین شود.

دستیابی به اوج لذت جنسی، مذکرها را  وا می دارد که با رقبا شاخ به شاخ شوند و گاهی تا سر حد مرگ با هم بجنگند. بعضی از مذکر ها در حشرات، حتی می دانند که طعمه مونث ها می شوند ولی به امید اینکه اتفاقی نمی افتد و جان سالم به در خواهند برد به آمیزش تن می دهند.

Tracy Clark-Flory در مقاله ایی که در مجله سالن منتشر شده است دلایل متفاوت و متعددی را برای تجربه ارگاسم زنانه دستچین کرده است که برای تان ترجمه کردیم. ارگاسم در زنها:

آرامش سریعی به بدن زنها تحمیل می کند که زنان را به سرحد خوابیدن هم می کشاند. بعضی از محققین می گویند این دوران خواب آلود، فرصتی است برای اسپرم ها که کمی راحت تر، مسیر رسیدن به تخمک را پیدا و طی کنند.

ارگاسم در زنان باعث انقباض و انبساط منطقه رحم می شود که اسپرم ها در آن قرار دارند. به عبارتی دیگر ارگاسم و واکنش های عضلانی ناشی از آن، اسپرم ها را به درون می کشند تا مسیر شنای شان به سمت تخمک عملی شود.

ارگاسم به زنان احساس عاشقانه و محبت به مردی که او را به آن اوج رسانده است می دهد. اوکسیتوسین که به هورمون عشق و محبت شناخته شده است در لحظات  به اوج رسیدن در بدن زنان ایجاد می شود. هورمونی که باعث می شود رابطه عاطفی زوج به پیوندی عاطفی بین منجر شود.

جدیدترین تحقیقات به این نکته اشاره می کند که ارگاسم زنان به آنها کمک می کند که شریکی را انتخاب کنند که بیشترین تطبیق ژنتیکی با وی خواهد داشت. به تعبیری دقیقتر، کیفیت ارگاسمی که زنان تجربه می کنند به آنها نشان خواهد داد که کدام مرد با آنها عجین تر هستند.

مونث ها در دنیای حیوانات بویژه پستانداران٬ بار اصلی تولید مثل از نگهداری و تغذیه مستقیم جنین تا چند سال بعد از تولد را بر عهده دارند و این همه رنج و محدودیت می بایست با یک پاداش لذتبخش و فریبندهِ اولیه پشتیبانی شود.

دلیل فیزیکی که کمک کننده مسیر بارداری باشد برای ارگاسم زنان وجود ندارند و این هدیه تصادفی باقیمانده دوره تحول نژاد بشر است که در مرحله شکل گیری جنین که هنوز جنسیت ندارد به هر دو جنس منتقل می شود. اتفاقی که داشتن نوکِ سینه مردان را هم توضیح می دهد.

Tracy Clark-Flory البته در حین شرح دلایلی که بر شمرد ماجرای هورمون اوکسیتوسین و اینکه آیا محبت زا و پیوند دهنده است را به زیر سئوال می برد و البته با دلیل آخر هم زیاد راحت نیست که می گویند زنان ارگاسم لازم ندارند و تصادفا نصیب شان شده است.

 

Why do female orgasms exist? The reason may be more complicated than you think. Tracy Clark-Flory Follow
http://www.salon.com/2014/11/12/why_do_female_orgasms_exist_the_reason_may_be_more_complicated_than_you_think/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22733154

 

https://web.telegram.org/#/im?p=@marderoozmedia

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
همه فکر می‌کنند بهتر از بقیه هستند حتی سارقین درون زندان
بررسی های مختلف نشان می دهد اکثر افراد جامعه فکر می‌کنند از...
Read More