سکس با روبات

tumblr_m7kv38zL0Y1qaz5ro

دلائل زیادی  وجود دارد که در آینده نزدیک، تصور رابطه جنسی بین انسان و روبات، دور از واقعیت نباشد. در نظرسنجی که توسط روزنامه هافینگنون پست صورت گرفته است 33 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که بدشان نمی آید خدمتکار ماشینی داشته باشند. 58 درصد می پذیرند که خانه شان توسط روبات تمیز شود. 46 درصد آدمها از داشتن روباتی که برای شان رانندگی کند اظهار خوشحالی کردند. در این میان 18 درصد فکر می کنند تا سال 2030، داشتن رابطه جنسی با روباتها عملی خواهد شد. از میان آنها، 9 درصد هم به داشتن رابطه با روبات تمایل نشان دادند.

یکی از مزیت های روباتها، توسعه نحوه گفتگوی مستقیم انسان و ربات است، توسعه و برنامه ریزی که می تواند بر اساس دانش و شعور و فرهنگ هر انسانی تنظیم شود. ویدئوی زیر یکی از یکی از روباتهای باهوش است که به شکل جالبی قادر به گفتگو با انسان است.

ماجرای عشق انسان و مجسمه به قرون طلایی یونان باستان باز می گردد. پیگمالیان مجسمه ساز یونانی عاشق مجسمه سراسر عاج « گالاتی» می گردد که با دستان خودش ساخته بود  و به وساطتت ونوس جان می گیرد. روباتها در حال حاضر بخش بزرگی از کارهای بشر را انجام می دهند. آنها به جای بشر می جنگند، به جای بشر ازمایش های خطرناک را به عهده می گیرند. راهنمای موزه شده اند و نامه بری در ادارات بر عهده آنها گذاشته شده است.

به همه این ماجراها، تنهایی روزافزون بشر و ضعیف تر و کمتر شدنِ شانس دیدار حضوری افراد را اگر بیفزائیم مشاهده خواهیم کرد که فکر داشتن رابطه جدی تر با روباتها زیاد هم غیر عادی نیست. نظریات مختلف دانشمندان و روانشناسان در حال حاضر معطوف این نیست که این رابطه گسترده نخواهد شد بلکه همه، توجه شان در این است که چه موقع این رفتار عادی خواهد شد.

به گفته ناظران علمی، مهمترین تاثیر در رشد تکنولوژی روبات های جنسی، حذف یا محدود شدن روسپیگری خواهد بود.

نظرسنجی در باره رابطه انسان با روبات

http://news.cnet.com/8300-5_3-0.html?keyword=sex+with+robots

http://www.nbcnews.com/id/21271545/#.UbQPd5wYh8o

https://web.telegram.org/#/im?p=@marderoozmedia

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
آنقدرها هم باهوش نیستیم
مجله ایندپندنت به بازبینی کتابی پرداخته است با عنوان «شما آنقدرها هم...
Read More