سرطان پروستات و نسخه های پیشگیری

نسبت مرگ ومیر سرطان پروستات در جهان
نسبت مرگ ومیر سرطان پروستات در جهان

درصد ابتلا به سرطان پروستات  در هر کشور بر اساس آب و هوا٬ تولیدات کشاورزی و عادت های تغذیه متغیر است. نقشه جهانی مبتلایان به این سرطان نشان می دهد که اروپا و امریکا و افریقا زمینه های ابتلا در آنها بیشتر است.

در هر کشور و جامعه ایی نیز برای جلوگیری از این سرطان نسخه های بومی موجود است. هندی ها به زردچوبه و زعفران و چینی ها به سیر تکیه می کنند. امریکایی ها به خواص تخم کدو و ایتالیایی ها به اسانس درون گوجه برای پیشگیری چشم دوخته اند. انگلیسی ها نیز به معجزه چای سبز اهمیت می دهند. ما ایرانی ها به غیر از انار به  تاثیر گیاه گزنه در مبارزه با پروستات ادعاها و تجربیاتی داریم.

بی تردید همه این نسخه ها هم پایه علمی دارند و هم برخواسته از تجربه زندگی و تغذیه هر جامعه ایی هستند. انگلیسی ها حتی تحقیق کردند که وضعیت اقتصادی نیز در افزایش سرطان پروستات بی تاثیر نیست.  گفته می شود سرطان پروستات آخرین بیماری است که مردان سالم ولی خیلی مسن را شکست خواهد داد.

به همین دلیل به سراغ مایو کلینیک که مرکز درمان و تحقیق متمولین امریکا است رفتیم تا ببینیم آنها چه نسخه ایی برای پیشگیری پیچیده اند. البته همانطور که انتظار می رفت پزشکان و محققین این کلینیک اختصاصی نیز ضمن اشاره به انواع درمان های بومی و تحقیقات انجام شده٬ لیست عمومی را پیش رو گذاشتند که بیشتر از همه یک درک منطقی از این بیماری است.

مایو کلینیک طرفدار یک زندگی سالم و پر از تحرک به همراه دوری جستن از مصرف چربی حیوانی و تشویق به خوردن زیاد میوه و ماهی است. آنها به طور ضمنی اشاره کرده اند که مصرف زیادِ لبنیات شاید تحریک کننده این سرطان باشد و …

کمپین سبیل مرد روز

آلبوم سبیل سلفی

More from مرد روز
پرفروش ترین اسباب بازی جنسی برای مردان
این اسباب بازی جنسی مردانه در اندازه های مختلف، یک آستین پلاستیکی...
Read More