نگاهی علمی به ابراز علاقه جنسی

flirting_picture660

به نظر می رسد فرقی نمی کند در چه دوره و اجتماعی زندگی می کنیم چون ماجرای تلاش برای ابراز علاقه به فرد دیگر همواره نیازمند تدارکاتی می باشد.  به همین خاطر، مجهز شدن به توصیه ها و تجربیات دیگران و شناخت هر چه کاملتر حس و عاطفه طرف مقابل در حین مغازله و نظربازی و … بسیار مهم و حتی حیاتی است.

معمولا این مردها هستند که آغازگر و برپا سازنده جرقه هایی می شوند که شاید و فقط شاید به آتش تبدیل گردد.

آشنایی و نشان دادن علاقه در مرحله اول به تنها چیزی که حتما نیاز دارد حس اعتماد به نفس است. حسی که بیشتر از همه شبیه زره جنگاوران عمل می کند ولی به جای حفاظت از بدن به امر دفاع از روح و روان می پردازد چون جواب نه شنیدن برای اکثر افراد سخت و ناگوار است و همه شخصیت و وجود انسان را به زیر سئوال می برد.

اما مردان زیادی هم هستند که شناخت خوبی از خود دارند و از استحکام شخصیتی جمع و جوری برخوردارند و می توانند بفهمند که جذبه و کشش یک امر بسیار شخصی و سلیقه ایی است و اگر جواب رد بشنوند فقط به منزله این است که طبع و سلیقه طرف مقابل، تصمیم گیرنده  بود و ربطی به هویت فرد طرد شده ندارد.

به نظر می رسد مردانی که احساس خوبی نسبت به خودشان دارند اگر ریسکبرای جواب رد شنیدن بالا باشد برای اعلام علاقه، صریح و مستقیم رفتار می کنند ولی برعکس آنها، مردان با اعتماد به نفس کمتر وقتی که موردی آسان می یابند جسور می شوند. شاید به این دلیل که می دانند شانس هایی این چنینی برای شان کمیاب است و با تمام وجود پا به میدان می گذارند.

ناگفته نماند که اغلب اشارات و تلاش ها در حین نظربازی و سر به سر گذاشتن های اولیه فقط در حد افزایش حس و علاقه است و حتما به نیت وصلت و یا آرزوی جنسی داشتن با فرد مقابل نیست. بهترین و موفق ترین نوع این نوع تماس ها آنقدر آرام و طبیعی انجام می پذیرد که هر دو نفری که در این ماجرا شرکت می کنند راحت و بدون ترس از زیاده روی یا برداشت منفی، لحظات دوست داشتنی دارند.

مردان برای آشنایی و گپ و خنده و شیطنت های شان با زنان، از نیت جنسی نمی گذرند ولی زنان در حین گفتگوها و همدمی کردن در کنار جنس مخالف، بیشتر به دنبال سرگرمی و تفریح لذتبخش هستند.

تحقیقات نشان داده است شوخی و تماس ناگهانی و ظریف دست، نگاه های کمی طولانی تر در چشمان همدیگر و صریح و مشخص بودنِ ابراز علاقه جنسی، بهتر نتیجه می دهد. مثال بارز آن فرو افتادن یک درخت در یک جنگل است که می تواند اصلا مشهود نباشد. به همان نسبت نیز در حین فضاسازی برای ترغیب و یا اعلام علاقه جنسی به فرد دیگر، بهتر است کمی واضح تر و مشخص تر و از طریق علاپم و رفتارهای مختلف صورت بگیرد وگرنه شاید طرف مقابل، اصلا متوجه نشود.

در حین فرصت آشنایی و حتی مهمانی ها، همواره این مشکل وجود دارد که زنان متوجه ابراز علاقه بیشتر از دوستی نمی شوند. مهمترین دلیلش این است که مردان نمی خواهند ریسک کنند و در مرکز توجهات ناخواسته و غیرمحترمانه قرار بگیرند.  پس بهترین کار شاید این است که اگر نیتی برای روشن کردن آتش وجود دارد جرقه ها به اندازه کافی قابل روئیت و موثر باشند.

 

A Flirter’s Dilemma: Subtlety vs. Success

This article originally appeared on theconversation.com.

Dr. Gary Lewandowski – Science of Relationships articles | Website
Dr. Lewandowski’s research explores the role of the self in romantic relationships with a specific focus on self-expansion. He has authored dozens of publications for both academic and non-academic audiences and is a member of the Editorial Board for the Journal of Social and Personal Relationships.The Conversation Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
گانگسترهای موتورسوار تکزاس
رستوانی در شهر Waco از ایالت تکزاس، شاهد یک هفت تیرکشی واقعی...
Read More