دختر سردرگم و مرد صبور

با سلام خدمت سنگ صبور
من سمیرا هستم دختری از یک خانواده تقریبا مذهبی و دانشجوی ارشد هستم. در طول زندگیم رابطه دوستی جدی نداشتم با اینکه موقعیت های زیادی داشتم. تربیت و بزرگ شدنم و خانواده ام جوری بوده که حتی گرفتن دست یک پسر را تابو می دانستند، مدتی هست با پسری آشنا شدم که به اصطلاح خودمانی درس خوانده است. به یکدیگر علاقه داریم. او بسیار رک هست و به با صداقت در مورد رابطه های پیشینش و ارتباطات خود و تجاربی که در رابطه با جنس مونث داشته حرف میزند.

در ملاقات اول مان که بعد از چند ماه آشنایی بود او دست مرا گرفت و مرا بوسید اما بعد از این اتفاق من عذاب وجدان زیادی داشتم واحساس میکردم خلاف عقایدم رفتار کردم و به خانواده و زندگی آینده ام خیانت کردم. بعد از آن روز به او گفتم که در صورت ملاقات نمیتوانم دست او را بگبرم یا اجازه بوسه به او بدهم … و از آن روز رابطه ما سردتر شد و بحث های زیادی پیش آمد. او میگفت که این رفتار غیرعادی است و من تنها دختری هستم که پایبند این مسائلم اما من فکر میکنم افراد زیادی هستند که به این مسائل قبل از ازدواج پایبند هستند. با وجود تمام این بحث ها او هم چنان میگوید که این رابطه را ادامه میدهد و به من علاقه دارد و منتظر می ماند تا عقاید من تغییر یابد… با توجه به اینکه من نیز به او وابسته و علاقه مند شدم اما دچار سردرگمی شدم و نمیدانم در این شرایط باید چکار کنم.

 

سمیرای عزیز

یک لحظه هم تردید نکن که همه ما سر درگم هستیم حتی آن دوست شما… این را هم هرگز از یاد مبر که در باره روابط با دیگران٬‌ هر طور راحتی و احساس امنیت و آرامش می کنی همان درست است. اجازه نده فشار اجتماع، گروهِ دوستان و حتی مردی که به او علاقمندی ترا به کاری وادارد که با آن راحت نیستی.

اگر در جستجوی دلیل و بهانه و حتی توجیه هستی که مسیر دو دل بودنت را و نحوه تربیت خانوادگی ات را به نوعی پشت گوش بیاندازی؟ بدان که رابطه عاطفی با مرد ی که آشنا شدی و دوست داشتنی است٬ هیچ گناه و  شرمی نباید در تو ایجاد شود. احساس و میل متقابل شما به تماس و لمس و بوسه طبیعی و زیبا است و تو رفتار و واکنش های عادی یک دختر همسن و سالت را مرتکب می شوی.

اما نحوه تربیت و احتمالا باورهای اخلاقی و مذهبی هم خیلی مهم است. اگر واقعا مومن به آنها هستی و سلامتِ روحیه ات را بر اساس آن باورها می بینی بهتر است مراعات کنی و تا راه حلی که مطابق باورهایت پیدا نکردی به احساسات طبیعی ات میدان نده …

قرارِ همه اعمال و نیت های ما ایجاد تعادل و آرامش درونی است. سکس و شیطنت های کوچکی که تو و دوستت در باره اش فکر می کنید هم جزو این اعمال است. با دوست خودت صحبت کن و سعی کن صادقانه و واضح توضیح بدهی که چه التهابی در درونت اتفاق می افتد.

سمیرای عزیز گفتگو و تماسِ یک ذهن با یک ذهن دیگر آن هم با اعتماد و صداقت و اجازه ایی که هر دوی تان به هم می دهید تا به احساسات و عواطف درونی هم نزدیک شوید٬ ارزشش کمتر از اجازه ورود فیزیکی به درون همدیگر نیست.

مردان صبر کردن را دوست دارند و کل ماجرا برای شان زیباتر٬ هیجان انگیزتر و عزیز تر می شود. پس نگران او نباش.

Written By
More from بهمن
میگه چکاره ایی؟ نمی تونم بگم قمارباز
محسن هستم. 30 ساله از … فوق دیپلم رو که گرفتم رفتم کارشناسی...
Read More