چرا زنان قدم اول را برای آشنایی بر نمی دارند

A rose painted by the British painter Thomas Lawrence
A rose painted by the British painter Thomas Lawrence

سنگ صبور عزیز من مردی هستم 34 ساله و خداوکیلی حوصله و جان و توانِِ قدم پیش گذاشتن برای آشنایی با خانمی که به نظرم شخص جالبی است را دیگر ندارم. به این فکر بودم که چرا تاکنون، به ندرت دیدم و شنیدم که زنها به مردی نزدیک شوند و تقاضای دوستی کنند؟ واقعاً چرا؟

محمود

محمود عزیز این سئوالی که در ذهن تو شکل گرفته است فقط مختص جوامعی  نیست که روابط و آشنایی ها آسانتر است. این مشکلی که ابراز کردی یک پدیده قدیمی و جهانی است.

از هزاران سال پیش تاکنون، فرهنگ بشری با زنانی که راحت و جسور و مستقل عمل می کردند راحت نبوده است. این روزها نیز که فرصت کمابیش برابر در جامعه ایجاد شده است  فرهنگ سنتی در جامعه همچنان به دنبال نشانه هایی است که زنان را مطیع  و سر به زیر ببیند.

برای همین، برداشتن قدم اولِ آشنایی در بین بسیاری از زنان همچنان دور از واقع به نظر می رسد و با وجود بهبود نسبی وضعیت زنان، همچنان حق انتخاب برای مردان آمادهِ ازدواج  خیلی خیلی بیشتر است.

محمود عزیز به همه این زنجیره پیوسته و سراسر نگران کننده، این را هم اضافه کن که زنانی هم هستند که می دانند چه می خواهند ولی معمولاً اقدامی نمی کنند چون مردان ممکن است تصورات ناخوشایندی در ذهن شان نسبت به آنها شکل بگیرد.

محمود عزیز اگر از من می شنوی، با تمام انرژی که در خودت سراغ داری قدم پیش بگذار و سعی نکن از مشکلات و صدماتِ جوابِ منفی شنیدن فرار کنی. پیدا کردن زن دلخواه سخت تر شده است ولی زنان مستقل و موفق هم زیادتر شده اند.

 

Written By
More from بهمن
مردی وارد زندگیم شده که متاهله
من یه دختر 28 ساله هستم که مدتیه مردی وارد زندگیم شده...
Read More