مردان اگر این کارها را نکنند دلپذیرتر هستند

2013-12-10-079
عکس اثر محمد رودگلی

من یک دختر ۲۹ ساله شاغل هستم و از شما چه پنهان یک مغازه هم تو شهر دارم با دو تا کارمند. یه زن و شوهر. در باره خودم و زندگی ام بعداً بیشتر حرف می زنم ولی اجازه بدین یک چند نمونه از رفتارهای مردانه رو اینجا ردیف کنم که می دونم دخترها و خانم ها خوششون نمی آد. رفتارهایی که از همون قدیم تو صمد اقا هم بوده و تا به امروز توی نوه های صمد آقا ادامه پیدا کرده. نه اینکه صمد اقارو دوست ندارم ها. برعکس کاری که پرویز صیاد اون موقع کرده همون کاری است که من می خواهم دنبال کنم.

مردا دیگه سرخ نمی شن

توی این هفت هشت ده سال گذشته مد شده که اگه خجالتی باشی یا حجب و حیا داشته باشی یا با دیدن یه نفر که براتون جالبه قرمز بشین پس آدم راحتی نیستید. خواستم بگم که خودمونی و اجتماعی بودن خوبه ولی ما زنها بدمون نمی آد یه ذره گونه ها تون رو سرخ ببینیم یا صداتون یه ذره لرزشِ شرم و حیا داشته باشه.

از گذشته تون زیاد حرف نزنید

بعضی مردها فکر می کنند ما کشته مرده فتوحات سابق شون هستیم. حتی اونا که مهربونتر هستند دم به دم از عشق های سابق خودشون حرف می زنند. مقایسه می کنند، بدگویی می کنند و مسخره شون هم می کنند. شاید اون لحظه خوشمون بیاد ولی …

پول پول پول

خانم ها خوششون میاد که آدم موفق و حتی پولداری باشید ولی از همون اول که هیچ چیز نه به بندِ است و نه به بار، مرتب از نقشه های اقتصادی تون حرف نزنید. از زرنگی های که داشتید و پول های که پس انداز کردین و راه های پول درآوردن و … بس کنید.  این کار سه چهار تا ضرر بزرگ دیگر هم داره که بعداً می نویسم براتون ولی یادتون باشه که اول ماجرا زیاد پای پول را وسط نکشید . می خوره تو ذوق…

پول خوبه. احساس امنیت میاره. برای ایجاد خانواده خوبه. این روزا نمیشه پول نداشت. آدم اذیت میشه. ما ولی خیلی هامون کار می کنیم. مستقلیم. پدر و مادر و برادرهای حامی داریم. پول خوبه ولی ما هم می بینید که می تونیم به دست بیاریم. به ما از خودتون بگید. از هدف هاتون. از آرزوهاتون.

بروید به غار خودتون

دیدم و شنیدم که چقدر خانم ها از مردایی که مدام دور و برشون می پلکند بدگویی می کنند. هر چقدر هم براتون جالب باشیم ولی بالاخره قبل از ما هم زندگی داشتید مگه نه؟ گاهی برگردید به غار شخصی تون. این به خودی یعنی اینکه یک شخصیتی، هویتی یا فردیتی دارید که ثابته و بعداً هم ماندگار خواهد بود. مردایی که خودشون که بدون زنها یه انسان کامل هستند هم جذابترند هم  زندگی باهاشون شیرینتر. هر چی با خودتون و دنیا راحت تر باشید خواستنی ترید. اداشو در نیارید. یاد بگیرید سیر باشید. متین و باوقار. نشون بدید که می خواهید. فقط نشون بدید.

مرضیه، مهری، کتایون، سارا …

این هم از اون رفتارهاست که هم حساب و کتاب نداره و تقریباً همه نوع مردی مرتکبش میشه. نمی دونم می ترسند یا خجالت می کشند یا اینکه کلاً یادشون نمی مونه ولی هیچکدوم شون ما را با اسم خودمون زیاد صدا نمی کنند. ما این وسط تشنه مرده تکرار اسم مون هستیم. اون هم با صدای یک مرد.

 

 

Written By
More from Marzieh.H
یکی از قلق های همسرداری
ماجرا از آنجا شروع شد که بعد از یک روز بد و ماندن...
Read More