خانواده مدرن به سبک انگلیسی

نتیجه یک نظرسنجی که با هزینه کمپانی توشیبا از 2 هزار خانواده انگلیسی صورت گرفت آشکار ساخت که پدران و مادران معاصر برای در تماس بودن با فرزندان شان چقدر از وسایل جدید استفاده می کنند:

محققین این گزارش متوجه شدند که نصف خانواده های مورد سنجش قرار گرفته، اقرار کرده اند با وجود آنکه فرزندان شان در خانه بوده اند از تلفن دستی، ایمیل و اس ام اس برای گفتگو با آنها استفاده کرده اند.

TEXT_2586162b

به طور میانگین، والدین در طول سال بیش از 1700 اس ام اس به فرزندان شان می فرستند و مضافاً بر آن، در مجموع بیش از 500 ایمیل به فرزندان شان ارسال می کنند. علاوه بر همه اینها، تعداد پیام های فرستاده شده والدین توسط شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و تویتر نزدیک به 500 مرتبه در سال است.

به طور متوسط در هر هفته، پدر و مادرها حدود یک ساعت و 18 دقیقه از طریق تلفن دستی با فرزتدان شان گفتگو می کنند که در طول سال به بیش از 600 تماس تلفنی یا 68 ساعت صحبت تلفنی منجر می گردد.shutterstock_131762519

یک پنجم تماس های شفاهی والدین با فرزندان از طریق تماس ویدئویی صورت می یپذیرد. نیمی از والدین مورد سنجش قرار گرفته اذعان می کنند که تماس های شان برای این است که از فرزندان شان درخواست گرفتن چیزی را دارند و یک سوم شان ابراز کردند که قصد اصلی شان این است که می خواهند بفهمند فرزندان شان در لحظه تماس مشغول چه کاری هستند.

60 درصد والدین گفته اند که تماس های داخل خانه از طریق وسایل ارتباطی جدید، به خاطر این بوده است که قادر به شنیدن صدای فرزندان یا همسران شان نبودند. این اعداد در ضمن اشکار کرده است که بیش از 30 درصد والدین به خاطر تنبلی به این شیوه از تماس مبادرت ورزیده اند.

http://bigthink.com/ideafeed/modern-family-communication-british-style

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/10110169/The-mathematics-of-the-modern-British-family-revealed.html

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
چگونه شخصیت هر فرد شکل می گیرد
چگونه انسانها و سایر موجودات دارای هویت مخصوص خود می گردند؟ انسانها...
Read More