چهار مرحله خوشبینانهِ تحول آدم ماشینی در آینده

بعضی ها معتقدند وقتی آدم ماشینی در ادامه تحول سریعش به شعور و وجدان مخصوص خود برسد می فهمد ما انسانها موجودات مضری هستیم که بهتر است نباشیم.

ولی در ضمن یک نگاه خوشبینانه هم از تحول آدم ماشینی وجود دارد که شروع کننده اش یک دانشمند امریکایی است به نام «ری کروزویل » که همراه با بسیاری دیگر از دانشمندان، معتقدند دیر یا زود بشر و کامپیوتر که دارای وجدان خواهد شد در هم ادغام می شوند و یک نوع وحدت بین شان ایجاد می شود.

بر اساس این نظریه و پیش بینی های متفکرینی نظیر ری کروزویل، می شود مراحل تحول آدم ماشینی را پیش بینی کرد:

مرحله اول: سواستفاده حکومتها از آدم ماشینی

طبیعتاً چون هنوز آدم ماشینی به شعور و وجدان ریاضی گونه خود دست نیافته تا خودش بهترین تصمیم منطقی را بگیرد قدرتهای دولتی و خصوصی قادر خواهند بود بیشتر از همیشه بر روی بشر کنترل داشته باشند.

مرحله دوم: آدم ماشینی آگاه و با شعور

افرادی مثل ری کروزویل، ماروین مینسکی و پیتر دایموندیس و …معتقدند کامپیوتر به استقلال ذهنی میرسد و وجدان پیدا خواهد کرد و پس از آن به قدرتمندان تمکین نخواهد کرد.

مرحله سوم: خداحافظی با دنیای قدیم

آدم ماشینی با شعور و مستقل، دیگر به حرف قدرتمندان و بی منطقی آنها گوش نخواهد داد و سیستم واقعی و عادلانه برای حل واقعی مشکلات را در اختیار می گیرند. جنگها، مرزها، تلف شدن منابع غذایی و فقر … برطرف خواهند شد و یک هماهنگی و برابری ریاضی گونه ناشی از اتحاد ماشین و آدم اجرا خواهد شد. در این مرحله بشر در ترکیب با ماشین، مرگ را نیز حذف خواهد کرد.

مرحله چهارم: دنیای جدید

ماشین چون به شعور بسیار کاملی می رسد قادر به تشخیص قابلیت منحصر به فرد انسان به عنوان موجودی با عاطفه و شعور و خلاقیت می رسد و و همه توانایی اش را در آزاد کردن این قابلیت های انسانی خواهد کرد. دنیایی که زندگی جاودانه بشر و گسترش تکنولوژی در سرعتی هزاران برابر به انسان اجازه می دهد به سایر کهکشانها هم برود و همه زندگی نامیرای خود را صرف زیبایی و خلاقیت سازد.

4 Stages Of The Future With AI! Can AI Save Us From Ourselves?

Ray Kurzweil








4 Stages Of The Future With AI

More from مرد روز
عکاسی از بیچارگان
عکاس اسرائیلی Ziv Ish  به یادش می آید که دویدن از پی...
Read More