عادت ماهانه زنان و عادت روزانه مردان

عادت ماهانه زنان عملا مسیر ماهانه ایی است از تغییرات هورمونی که در بدن شان اتفاق می افتد. تغییراتی که باعث آماده ساختن یک تخمک در هر ماه برای بارداری می گردد. اگر تخمک آماده شده با اسپرم ملاقات نکند از طریق ریزش دیواره رحم و خونریزی که همراه دارد از بدن دفع می شود تا ماه دیگر و تخمک دیگر…

عکسبرداری از مغز یک مرد ۲۶ ساله در طول یک ماه نشان داده است نوعی از عادت روزانه تغییرات هورمونی در مردان هم صورت می گیرد. هورمون استروید یا همان تستوسترون در طول یک شبانه روز بالا و پایین می شود.

عکسهایی گرفته شده از مغز مرد فراز و فرود هورمونی قابل توجهی را در طول یک روز ثبت کرده است. مشخصا دیده شده است که از ۸ صبح هورمون تستوسترون به به بالاترین حد خودش می رسد تا ساعت ۸ شب که به حداقل ممکن در روز بر می گردد.

این تغییرات هورمونی در طول روز باعث می شود مغز مردان مقدار کمی کوچکتر می شود و دوباره صبح روز بعد به اندازه واقعی برمی گردد. این تغییرات، نظم و هماهنگی فعالیت های ذهن مردان در طی شبانه روز را تحت الشعاع قرار می دهد.

بخشهای مختلف مغز که هر کدام مسئولیت های مشخص دارند نظیر تعادل بدن یا میزان حافظه و … همگی در این فراز و و فرود هورمونی مردان، تحت تاثیر روزانه قرار می گیرند.

Men have a daily hormone cycle — and it’s synced to their brains shrinking from morning to night

Men Hormone Sycle

Photo by Christian Buehner on Unsplash

More from مرد روز
کارتونیست ها و الکل
image source http://www.bestcartoons.net/
Read More