چندین نوع انسان وجود داشت ولی فقط ما ماندیم


تا همین ۳۰۰ هزار سال پیش، انواع انسان سانان نظیر انسان راست قامت، نئاندرتالها، انسان هایدلبرگی، انسان فلورسنت، انسان رودولفی، انسان هبیلیس و چندین نوع دیگر وجود داشتند.

با به وجود آمدن انسان خردمند ( هوموسپین) از حدود ۲۰۰ هزار سال، به مرور باقیمانده انواع انسان سانان منقرض شدند. آخرین بازمانده انواع انسانهای دیگر « نئاندرتالها » بودند که تا حدود ۴۰ هزار سال پیش هنوز وجود داشتند.

دانشمندان به طور عمومی متفق القول هستند که ما انسانها دلیل اصلی انقراض بقیه نوع های انسانی هستیم. قدرت برنامه ریزی و توانایی ساختن ابزاهای بهتر زندگی و جنگ به انسان خردمند امکان داد تا قبیله های پراکنده سایر انسان سانان را از طریق حمله و تجاوز و تسخیر، کم کم منقرض سازد.

قابلیت نسل کشی و منقرض سازی سایر حیوانات، تجربه و قابلیتی است قدیمی که باعث تکثیر صعودی اش در همه نقاط سیاره ما شد… قابلیتی نسل کشی بشر همچنان ادامه دارد و در بسیاری از جنگهای مختلف، نسل کشی در بین قبیله های انسانی نیز توسط بشر به طور مکرر و مدام به وقوع پیوسته است.

ما که تنها نسل و نوع انسانی باقیمانده در طبیعت زمین هستیم «انسان خردمند یا هوموسپین» نامگذاری شدیم چون خردمندانه قدرت برتری بر سایر حیوانات و حتی حذف اقوام قدیمی تر مان را اجرا کردیم.

خردمند بودن ما محدود به ذهن خیالپرداز، آینده نگر، حسابگر و خلاق ما نبوده است. هوشمند بودن ما، قدرت نابودگر ما بود. ما البته اخلاق و مذهب و هنر و قوانین و علوم بسیاری را کشف و اختراع کردیم. ما انسان های خردمند و تنها باقیمانده انسان سانان، از ۱۴ هزار سال پیش تمدن های اولیه را ساختیم و مدام داریم سعی می کنیم از وحشی بودن ما کاسته می شود.

Nine Species of Human Once Walked Earth. Now There’s Just One. Did We Kill The Rest?

More from مرد روز
زیبایی عجیب مدل ۲۶ ساله روسی
مدل ۲۶ ساله روس Anastasiya Kvitko  بدن بسیار خاصی دارد. او به کمک...
Read More