اسکاتلند کشور جن و پری

برای ۳ روز می رویم به ارتفاعات کوهستانی اسکاتلند که پر از قصه های جادویی و قصرهای هستند که در بیش از ۵۰ فیلم نظیر هری پاتر، گیم اوف ترون و هایلندر دیده شده اند.

بیش از ۲۴۰ قله بالای ۳ هزار متر را رد می کنیم و دهها دریاچه بزرگ و صدها آبشار در مسیر ۳۰۰ کیلومتری وجود دارند. دو طرف کوه های بلند قرار دارند و وسط با دریاچه های بزرگ یا رودخانه ها احاطه شده اند.

۵ تا قله کنار هم شدند افسانه ۵ دخترون:

دو تا نروژی از یه مزرعه اسکاتلندی رد میشدند دو تا دختر ‌ می بینند و از پدر انها خاستگاری می کنند. بابای خانه نمی پذیرد چون اول ۵ دختر بزرگترش باید شوهر کنند.

دو برادر نروژی میگن ما ۵ برادر مسن تر داریم که میایند که دختران بزرگ‌تر را میگیرند. آن ۵ قله همان ۵ خواهرند که آنقدر منتظر شوهران نروژی شدند که تبدیل به سنگ شدند.

خلاصه سنگهای عجیب یک دره بزرگ نشانه اژدها هستند. سنگ های بزرگ یا هر منظره طبیعی غیرعادی می شوند مثل قصه «پیرمرد» که فریب قول پری ها را می خورد و تبدیل به سنگ می شود.

افسانه ها و غولها و پری ها و کوتوله های خیالی در حقیقت وسیله ایی برای اخطار و هشیاری برای زنده ماندن از خطرات بودند.

نکته مهم بعدی چریدن آزاد ۱۲ میلیون گوسفند و سایر دامها در مراتع هست. آنها بدون چوپان یا سگ مزرعه برای حدود ۵ ماه در ارتفاعات زندگی می کنند. در اسکاتلند نه خبری از گرگ هست نه ببر و خرس… دزد دام هم اصلا از قبل وجود نداشته است.

گزارش سفر اسکاتلند

سفر به شهر « بروژ» گهواره کاپیتالیسم

Written By
More from Saide Kardar
Christopher Plummer و فیلم بوسه آخر شاه
هر فستیوال سینمایی در هر کجای دنیا برای برگزیدن فیلم هایش یک موضوع...
Read More