انواع درمان ریزش مو و کچلی

سر هر مرد حدود ۱۰۰ هزار مو دارد و تقریبا هر ۵ موی سر روی یک ریشه مو قرار دارند.

موی سر موقعی شروع به ریزش می کند که یک آنزیم روی پوست سر ترشحش بیشتر می شود. این آنزیم وقتی با هورمون تستوسترون ترکیب می شود آن را به نوعی ماده شیمیایی تبدیل می کند به نام dihydrotestosterone که برای موهای سر مضر هستند.

معمولا این اتفاق شیمیایی از حوالی ۵۰ سالگی برای بخش زیادی از مردان صورت می گیرد. اتفاقی که به مرور باعث ریزش موها و ریشه موها می گردد.

در حال حاضر دو نوع درمان تصویب شده پزشکی وجود دارد که متخصصین پوست تجویز می کنند. داروی Finasteride  در بررسی ها نشان داده است که تاثیر اصلی اش در جلوگیری از ریزش مو موثر است. داروی دوم Minoxidil نقش موثری در سلامت مجدد ریشه مو و تولید مو بر روی پوست سر دارد.

دارو یا درمان دیگر، گرفتن خون فرد تحت درمان و جدا کردن پلاسمای خون است و تزریق آن به پوست سر… این درمان برای بعضی مردان بهتر از بقیه جواب می دهد و ریسک و هزینه بیشتر دارد.

بعد از این سه دارو، مسیر گرانتر کاشتن مو است که حدود ۷ هزار دلار خرج بر می دارد و عملا نوعی جراحی است. ریشه موی سر فرد از پشت سرش برداشته می شود و در جلو و روی سر در محوطه بی مو شده کاشته می شود. مهارت جراحی متخصص ئوست عامل اصلی موفقیت درمان کچلی خواهد بود.

البته بدیهی است که صدها شفا و درمان و علاج های عجیب و غریب وجود دارند که دنیای پزشکی از صحت یا مضرات احتمالی آن خبر ندارد.

What Actually Helps With Hair Loss

More from مرد روز
ماسک‌های جالب و خنده دار برای مقابله با کرونا
کرونا اتفاق خطرناکی در دنیای پر تردد و به هم پیوسته ما...
Read More