تستوسترون ضامن سلامت مردان

هورمون تستوسترونی که بدن مرد تولید می کند قبل از هر چیز مربوط به قدرت و میل جنسی مردان است ولی خوب است بدانیم که بخش بزرگی از سلامت جسمی و روحی مردان هم متکی به تولید مداوم این هورمون است.

بدن مردان متاسفانه به همان میزان که پیر می شود با کاهش تولید تستوسترون هم روبرو است. کاهش هورمون تستوسترون مردان را عصبانی تر، خسته تر، بی انگیزه تر و غمگین می سازد.

بیماری های قلبی، مرض قند و پوکی استخوان از جمله بیماری مزمن و خطرناکی است که کاهش طبیعی تستوسترون با خود خواهد آورد.

یادمان باشد که از شروع میانسالی و حتی برای خیلی ها تقریبا از ۳۰ سالگی به بعد، هر سال ۱ درصد کاهش تولید هورمون خواهیم داشت.

خوشبختانه راه های ساده و طبیعی وجود دارد که جلوی کاهش این هورمون حیاتی در بدن ما را می گیرند. مهمترین شان داشتن سبک زندگی ساده و سالم است:
.

۱- ورزش روزانه و توجه دقیقتر به تحرک فیزیکی، پیاده روی و باشگاه رفتن مداوم، تاثیر آشکاری بر تولید هورمون تستوسترون در بدن مردان دارد.

۲ – غذای پر از سبزیجات، کاهش خوردنی های سرخ شده، خوردن ماهی، آواکادو، موز، پسته و حبوبات سهم جدی در افزایش تستوسترون در بدن مردان دارد.

۳- یافتن شگردهایی برای آرامش نظیر خواب کافی، سفر و وقت گذرانی با دوستان و از همه مهمتر سخت نگرفتن اتفاقات و حوادث کوچک جلوی کاهش تولید تستوسترون بدن را می گیرد.

۴- یادمان باشد که انواع هورمونهایی که در بدن ما ایجاد می شود رابطه مستقیمی با هم دارند. زودرنجی، خشم، حسد، طمع و بسیاری از هیجانها و عواطفی که بدن ما در طول روز تجربه می کند منجر به تولید هورمون کورتیزول می گردد. افزایش حضور این هورمون در بدن، تاثیر مستقیم در کاهش تولید تستوسترون دارد.


How to Naturally Increase Your Libido and Stamina (The Male Edition)

More from مرد روز
کاریکاتوریست روسی ناقلا
کارتونیست روس Stanislav Ashmarin طبق روش همیشگی حرفه اش که غلو کردن و...
Read More