سه جایگزین مناسب برای گوشت

نقل قولی از یک شاهزاده خانم فرانسوی هست که وقتی شنید مردم از کمبود نان شورش کرده اند گفت اگر نان ندارید بروید کیک بخورید.

حالا برعکس این توصیه هم وجود دارد. اگر به هر دلیلی نمی توانید گوشت بخورید نظیر گران بودن یا پر از هورمن ها و آنتی بیوتیک بودن، می تواند نیاز پروتئین بدن تان را با نخود فرنگی، شیر و بادام زمینی فراهم کنید.

می گویند خوردن پروتئین صورت را برق می اندازد و حالت سالمتر به آن می دهد. اندازه کافی پروتئین در بدن جلوی گسترش دردهای آرتروز را میگیرد. پروتئین دوره طولانی تر از سیر بودن را ایجاد می کند که جلوگیری خوبی از مصرف بی رویه غذا و تنقلات است.

برای افرادی که دیابت دارند مصرف پروتئین بسیار مفید است چون اشتها و میل به خوردن غذاهای نشاسته ایی سرشار از شکر ( سیب زمینی، برنج، نان و ماکارونی) را کاهش می دهد.

خوردن پروتئین به ورزشکاران کمک می کند بدن شان ورزیده تر شود چون به رشد ماهیچه ها کمک می کند. پروتئين در ضمن ترمیم دهنده سلول های ماهیچه های بدن افرادی است که در طی ورزش استقامتی و وزنه برداری صدمه می بیند.

تخم مرغ جانشین خوبی برای تهیه پروتئين است ولی تخم مرغ مثل گوشت قرمز سرشار از ضایعات ناخواسته ایی است که تولیدکنندگان به آن می افزایند.

More from مرد روز
زیبایی رویایی بدن زنانه
منبع تصاویرhttps://lascerezasdexondicar.wordpress.com/
Read More