دو تمرین ساده برای رفع درد پایینِ کمر


نوع زندگی، شغلها و دوران طولانی تحصیلی با خودش فشارهای فیزیکی ناخواسته ایی را بر بدن انسان تحمیل می کند. دردهای پایین کمر یکی از عمومی ترین آنها است. شکایت از این نوع درد می تواند در گوشه های پایین کمر یا اطراف باسن خودش را بروز دهد.

این دردها معمولا روزها و هفته های طولانی در پایین و اطراف کمر باقی خواهند ماند. دردهایی که هر چند فعالیت روزمره را نمی توانند متوقف کنند ولی به طور مزمن و اذیت کننده وجود دارند.

این دردها به خودی خود باعث عدم تحرک بیشتر می شوند. خیلی به خاطر این دردها ترجیح می دهند کمتر راه بروند یا بدوند و یا حتی ورزش خیلی خوبی چون حرکت شنا را انجام ندهند. اجازه دهید چند تمرین ساده را معرفی کنیم که باعث افزایش هیچ درد جدیدی نمی شوند.

۱- نشسته راه رفتن

روزی حداقل سه بار برای ۲ دقیقه هر جا که می توانید روی زمین بنشینید و تلاش کنید به کمک پاهای تان و باسنها، چند قدم به جلو بردارید و به همان صورت دوباره برگردید به سر جای اول.

۲- حرکت کبوتری

این عمل می تواند بستگی به آمادگی بدنی شما از یک بار برای هر دو سمت بدن تان و سه نوبت در روز انجام شود. روی زمین بنشینید و یک پای تان را به سمت پشت بدن قرار دهید طوری که نوک زانوی شما رو به زمین باشد. پای جلو در یک حالت ۹۰ درجه با بدن قرار بگیرد. کف پای تان در این حالت رو به سمت مقابل است.

همه ماجرای دردهای زیر کمر در این نهفته است که بدن ما تنظیم شده است که مدام حرکت کند.

نشستن برای ساعت های طولانی باعث می شود بخش بزرگی از ماهیچه های اطراف شکم و باسن در حالت انقباض و ساکن باشند. این حالت نشستن کمک زیادی به کشیده شدن و انبساط عضله های پیرامون درد زیر کمر خواهد شد.

در ویدئوی زیر با دقتی کاملتر بخشی از تمرین های بدنی مربوط به درد زیر کمر را می توانید مشاهده کنید.

More from مرد روز
قدیمی ترین اجداد پستاندار بشر، نوعی موش است
جدیدترین دانش علمی بشر می گوید زمین حدود چهار و نیم میلیارد...
Read More