شهر مارپیچی اولین نقاشی معروف شدهِ هوش مصنوعی

نقاشی «شهر مارپیچی» اولین تابلوی ساخته شده توسط هوش مصنوعی نیست ولی معروفترین آن شده است. این روزها در همه شبکه های اجتماعی و اخبار رسانه های جهان این نقاشی دارد دست به دست می شود.

شهرت این نقاشی به هر حال زیبا به این خاطر است که بجث های زیادی را بوجود آورده است.. بعضی ها معتقدند این یک نوع سرقت هنری است چون هوش مصنوعی با ترکیب اطلاعات تصویری میلیونها نقاشی که در اینترنت وجود دارد را سر هم کرده است.

مخالفین می گویند واقعا چه فرقی هست بین حافظه انسانِ نقاش که در تمام زندگی انواع تصاویر و حتی نقاشی ها را می بیند و در خلوت خود یک تابلوی نقاشی می آفریند؟

عده ایی می گویند هوش مصنوعی به خاطر استفاده از مجهزترین تکنیک ها و تنوع بی نظیر آرشیوها و استفاده از سیستم الگوریتم می تواند به مرور آثار هنری بهتر از انسان بیافریند و عملا هنرمند خلاق را از دور خارج می کند.

عده ایی در مخالفت با این ادعا می گویند تکنولوژی تولید آثار هنری همیشه در حال توسعه و پیشرفت بوده است. برای مثال نقاشی که یک انسان نخستین با ذغال روی دیوار سنگی غار می کشید بعدها توسط انواع تکنیک های جدیدتر تغییر کرده است.

به نظر می رسد بشر هنوز نمی تواند به هوش مصنوعی که ساخته ذهن خلاق خودش است اعتماد کند. شاید باید منتظر آثار بهتر هنری در همه زمینه ها توسط هوش مصنوعی باشیم.

What an AI-Generated Medieval Village Means for the Future of Art
https://www.wired.com/story/artificial-intelligence-medieval-village/

More from مرد روز
میلیاردری که قبل از مرگ همه ثروتش را بخشید
میلیاردری که قبل از مرگ همه ثروتش را بخشید
Read More