وکالت به رضا پهلوی می‌تواند مشروط و موقت باشد

ما یک ویترین مجلل از انواع رهبری ها و احزاب قدرتمند و موثر نداریم. الان فقط امیدواریم یک همصدایی و هم جهتی شکل بگیرد. شروع یک اعتماد و همبستگی.

اصلا قرار نیست همه ایرانیان، ائتلافی که پیرامون رضا پهلوی دارد شکل می گیرد را بپذیرند. تفاوت نظر و فکر باید آزاد و محترم بماند. هر فرد یا گروه یا حزبی می تواند ائتلاف مورد نظر خود را معرفی و تبلیغ کند. تحقیر و تخریب همدیگر ضرورتی ندارد. مناسب نیست. به نفع عبور از استبداد مذهبی نیست.

ائتلاف و رضا پهلوی هرگز از کسب قدرت سیاسی پس از آزادی ایران حرف نزدند. او همیشه گفته است می خواهد اعتماد و سابقه مدیریت سیاسی پدر و پدربزرگش را خرج «اتحاد موقت» برای عبور از شیعه سیاسی ویرانگر کند. به ادعاهایی که صورت نگرفته حمله نکنیم.

خیلی ها با «شاهزاده بودن» رضا پهلوی راحت نیستند. برای شان حس تلخ و ناعادلانه ژن برتر را تداعی می کند. اما می شود از این زاویه هم دید که رضا پهلوی نماینده و سمبل یک تجربه موفق مدیریت سیاسی دوران خودش در دنیا بوده است.

آنها که در ایران پهلوی زندگی کرده اند هنوز زنده اند و تفاوتهای بارز زندگی شان را می بینند. کشور بی شیرازه ما در حال حاضر با باقیمانده بوروکراسی، بهداشت، دادگستری، شهرداری ها، سیستم راه و ترابری، آموزش و پروش و بقیه ساختارهای دوران پهلوی سر پا است.

شاهزاده بودن رضا پهلوی یعنی من نماینده یکی از مفیدترین حکومت های تاریخ تحول ایران هستم. ادعایی که اسطوره، افسانه و حدیث نیست.

بدون شک حکومت های پهلوی قبلی نارسایی، مشکلات و ضعف هایی داشتند بویژه اینکه فرصت تحول سیاسی و دمکراسی را به دلایل مختلف یا ترسیدند یا نخواستند به موقع در ایران گسترش دهند.

رضا پهلوی بارها اعلام کرده است که در این دور و زمانه مردم می دانند بدون آزادی احزاب، آزادی رسانه و آزادی فردی، استیداد برمیگردد.

ائتلافی که پیرامون رضا پهلوی شکل گرفته است نشانه هوشمندی او است که از نژادپرستان و رادیکال های راست نظیر فرشگرد یا شاه اللهی های سنتی فاصله قاطع گرفته است.

ما از همه آنهایی که نگران بی عدالتی و بازگشت هر نوع استبداد در فردای آزادی ایران هستند درخواست می کنیم ضمن حفظ موقعیت انتقادی شان به صورت موقت و مشروط برای ایجاد اتحاد عمومی برای سرنگونی ج. ا به ائتلاف پیرامون رضا پهلوی بپیوندند.



وکالت به شاهزاده رضا پهلوی

https://www.change.org/p/prince-reza-pahlavi-is-my-representative-c0fab7a1-2d92-4e8d-93c2-5f894a6e439b?recruiter=911233461&recruited_by_id=992682d0-e202-11e8-aebd-51ea11ac65c0&utm_source=share_petition&utm_campaign=share_for_starters_page&utm_medium=copylink&fbclid=IwAR1Fc5S8z6YDTBVQi8PjyrzFeJ84p5G06cNNsB5Uh-zqcvJOhCSkYZTHbOc

More from ونداد زمانی
قلقلک و تکامل
نوزادان قبل از آنکه قادر باشند ساده ترین کلمات را بر زبان...
Read More