یک تکنیک جالب در نقاشی برای عکس‌هایی که می‌گیرید

یکی از نقاشی های معروف قرن ۱۹ میلادی با عنوان «خیابانی در پاریس» به خوبی تکنیک « هل دادن نگاه» را در یک تابلو به تصویر کشیده است. این تکنیک از قرن ۱۷ میلادی متداول شد. نیت نقاش این است که بیننده تابلو نگاهش متوجه بخشی شود که هنرمند بر آن تاکید دارد.


در این نقاشی اوائل قرن ۱۷ با عنوان « چهار فیلسوف« شاهد تاکید نقاش از طریق قرار دادن مجسمه سر یک فیلسوف هستیم تا نگاه بیننده به سمت چهار فیلسوف درون تابلو کشیده شود.

این عکس که از یک آینه شکسته کنار خیابان گرفتم نگاه شما را از سمت راست تابلو ناخودآگاه به سمت خیابان بارانی درون آینه می کشاند. شما می توانید با انتخاب هر چیزی در جلو یا دو سمت تصویر، این فرصت را ایجاد کنید. مهم این است که چشم بیننده درون عکس شما حرکت کند تا فرصت به خاطر سپردن تصویر در ذهنش حک شود.

این عکسی که از گیلاس مشروب در برابر نگاه تان گذاشتم شروعی می تواند باشد برای مسیر حرکت چشم تان به سمت کباب روی منقل… این تکنیک های ساده را اگر در حین عکس گرفتن مدنظر قرار دهید حتما به یک عکس شاهکار نمی رسید ولی تاثیر ناخودآگاهی ایجاد می کنید که بیننده خاطره ماندگارتری از عکس های که گرفتید پیدا می کند.

Photos by saide kardar

تکنیک نقاشی Repoussoir

Photo image by Saide kardar

Written By
More from Saide Kardar
فیلم «برادران لیلا» جدال خانواده ایرانی با «فامیل بزرگ»
در خانواده واقعی به خاطر گرانی و فقر، شاهد دزدی سوسیس و...
Read More