راز قدبلندتر دیده شدن

 

shortمردان قد کوتاه معمولا در موقعیت های مختلف از توجه لازم برخوردار نیستند. طبق آمار، آنها به نسبت همکاران بلند قدتر، درآمدشان کمتر است. هنرپیشه ها و رهبران سیاسی، اغلب قدشان از اندازه متوسط بلندتر است. با این وجود همگی ما در طول زندگی با مردان موثر جامعه آشنایی داریم که به شکل فاحشی قدکوتاه بوده اند.

هر چند از نظر فیزیکی کار چندانی نمی توان برای قدبلند شدن انجام داد ولی راه هایی وجود دارد که می تواند شما را بلندتر جلوه دهد. کلید اصلی برای بلند دیده شدن در نحوه لباس پوشیدن است.

1 – باید چشم ها را به سمت بالا تنه خود هدایت کنید. همه ماجرای قد و قامت، در گرو ایجاد نوعی باور از ابراز وجود خودتان در آدمهای دیگر است. هر چقدر چشم آدم روبروی شما به سمت بالا کشیده شود تعبیر بلندقامت بودن را در ذهن شخص مقابل تان بیشتر می کنید.

به همین دلیل، مردان قد کوتاه باید از هر سبک پوشش ممکن استفاده کنند تا چشمها را هر چه بیشتر به سمت سرشان جلب کنند. پوشیدن و یا نصب علائم پوششی که چشم فرد روبرو را در نقاط مختلف پوشش تان ثابت نگه دارد باعث شکسته شدن خط مستقیم  و بی توقف چشم به سمت بالا تنه خواهد شد. پس لازم است که از هر نوع وسیله نظیر کمربند چشمگیر، جیب های طراحی شده و توجه برانگیز ،رنگ های روشن در طرح شلوار و کفش  و حتی جوراب خود داری شود.

 

2 – اگر کت و شلوار و یا پیراهن و بلوز راه راه دوست دارید سعی کنید لباس تان را از  طرح هایی با خطوط عمودی تهیه کنید. در تصویر زیر چهار نمونه از رنگها و خطوط را مشاهده خواهید کرد که در زمینه آن یک سکه پول نهاده شده است که معیار  خوبی برای جلوه ایی خواهد بود که بلند یا کوتاه بودن و  شکسته یا مداوم بودن خطوط در بدن شما ایجاد خواهد کرد.

آخرین نکته در باره جنسیت لباس ها این است که از پارچه و یا پوشاک زمخت و دانه های بافته شده بزرگ خودداری کنید و حتی المقدور از پارچه ریز دوخت بهره ببرید.

بهترین لباس ضرورتا باید از چند تکه بودن مبرا باشد و خلل و خطی بین لباس پایین تنه و بالا تنه ایجاد نگردد. بنا بر این پوشیدن لباس هایی از یک رنگ (در مایه تیره)، بهترین انتخاب خواهد بود. آگر هم خواستید از تنوع رنگ استفاده کنید فراموش نکنید که رنگ تیره تر را برای قسمت بالا تنه بر گزینید.

 

3 –  از پوشیدن لباس های گل و گشاد پرهیز کنید. لباس گشاد هم بدن تان را کوتاه نشان می دهد و هم برای ناظرین، این توهم را دامن می زند که نمی توانید لباس معمولی برای  قامت کوتاه خود بیابید.

کفش ها را با پاشنه ایی که به شکل نامحسوسی بزرگتر از حد معمول است انتخاب کنید. از پاشنه های بسیار بلند برای  بلند قد ساختن خود جلوگیری کنید. یادتان نرود که همیشه می توانید از لایه های کمی پهن تر زبانه داخل کفش استفاده کنید تا بدون سر و صدا یکی دو سانتیمتر بر قد واقعی تان اضافه شود.

 مهمترین عامل، احساسِ اعتماد و اطمینانی است که از بدن خود دارید و آن را به دیگران ساطع می کنید. بدانید کی هستید و با قدرت و عزت تمام از طرح ها، سلیقه ها و شگردهای ممکن، بازیگوشانه و  به صورت مثبت استفاده کنید. 

 

 Dressing Taller: 10 Tips for Short Men

http://artofmanliness.com/2011/06/07/dressing-taller-short-men/

 
از مجموعه (بازنشر مجدد) مقالات سال های قبل

 

More from سعید داورپناه
قصیده‌ شاعر ایرانی سیف فرغانی، خطاب به سپاهیان مغول
هشت صد سال پیش در پاییز سال ۵۹۸ شمسی، سپاه مغول به...
Read More