برای داماد شدن باید شلاق بخورند

یک قوم بسیار بزرگ در افریقای جنوبی و مرکزی وجود دارد به نام «فلونی» که بزرگترین قوم چادرنشین سیاره ما است. جمعا حدود ۵۰ میلیون نفر هستند ولی در بیش از ۱۰ کشور افریقایی زندگی می کنند. حداقل ۵ رئیس جمهور و چندین نخست وزیر کشورهایی افریقایی از این قوم هستند.

قوم فلانی اولین قبیله بزرگ افریفا بودند که به اسلام کرویدند. آنها در کنار اعتقادات اسلامی، بخش بزرگی از اخلاق و مرام چادرنشینی را حفظ کرده اند.

این قبیله بزرگ افریقا یک نوع « ده فرمان» برای زندگی دارند به نام « پالاکا» که با دقت تمام رعایت می کنند نظیر سختکوشی، انضباط، صبوری، احترام به دیگران، مهمان نوازی، شجاعت و …

یکی از سنت های خیلی قدیمی این قبیله مراسم خواستگاری است که معمولا دو مرد برای داماد شدن باید در برابر خانواده عروس همدیگر را شلاق بزنند. ناگفته نماند که عروس های این قبیله معمولا هنوز قانونا کودک هستند. دو خواستگار آنقدر به هم شلاق می زنند تا آنکه یکی از آن دو دیگر نخواهند درد شلاق را تحمل کند.

یک بخش از فلونی ها مراسم مسابقه زیباترین مرد را هر ساله اجرا می کنند که مردان جوان قبیله سعی می کنند نشان دهند از بقیه مردان به خاطر قد بلند، دندان سفید و سفیدی بیشتر در چشمان، زیباترند.

A young Fulani girl dressed in their attire. (Photo source: atlasofhumanity.com)

The Culture that Flogs Men Before They Can Be Allowed to Marry
https://historyofyesterday.com/the-culture-where-men-get-whipped-to-get-a-wife-aecd7fb69683

https://en.wikipedia.org/wiki/Wodaabe

More from مرد روز
ویدئویی جالب در باره ایرانیان لس آنجلس
یک مرد جوان ایرانی متولد لس انجلس ویدئویی ساخت که در آن...
Read More