ساختن بدن عضلانی، چقدر زمان می‌برد

تمرینات بدنسازی برای سلامت و تندرستی است ولی نمی شود کتمان کرد که یکی از انگیزه های اصلی مردان، ایجاد عضلات ورزیده می باشد.

یکی از اشتباهات اساسی برای علاقمندان بدنسازی این است که توقع دارند بعد از چند تمرین، شاهد تغییر در ماهیچه های بدن شان باشند ولی وقتی روزها و هفته ها می گذرد و تغییر محسوسی دیده نشود انگیزه اشان را ازدست می دهند.

دومین مشکل این است که در همان تمرینات اولیه به دودلیل، احساس کاذب بزرگتر شدن عضلات را حس خواهند کرد.

۱ – تمرینات بدنسازی، باعث افزایش خون در رگ های ماهیچه ها می شود و احساس کاذب تورم عضلات در بدن ایجاد می کند.

۲- تمرین بدنسازی به بافت های عضلانی فشار می آورد و تحت استرس خواهند بود. بدن برای تعادل و رها ساختن فشار ناگهانی، آب بیشتری در درون ماهیچه ها نگه خواهد داشت که باعث تورم بافت های عضلانی می شود.

تحقیقات نشان داده است اگر تمرینات بدنسازی، جدی و مداوم صورت بگیرد اول از همه فرد شاهد افزایش قدرت ماهیچه ها می شود. عضلات قوی تر می شوند ولی هنوز خبری از افزایش هجم ماهیچه ها نیست.

تمرینات هفته های اولیه باید همزمان با مصرف بیشتر کالری و پروتئین شود. تقریبا به اندازه هر کیلوگرم وزن بدن، بهتر است دو گرم پروتئین مصرف شود. یعنی یک فرد ۷۰ کیلوگرمی باید ۱۴۰ گرم پروتئین در روز مصرف کند.

یادتان باشد که عضلات در حین بلند کردن وزنه ها درست نمی شوند و کارخانه ماهیچه سازی وقتی شروع به کار می کند که بدن در خواب است. پس تا حد ممکن بیشتر بخوابید.

اولین نشانه های واقعی عضلات بزرگتر، بعد از ۳ ماه تمرین مداوم عیان می شود که مصادف با افزایش حدود ۲ کیلوگرم ماهیچه خواهد بود.

How Long Does It Take to Put on Muscle?

 The post How Long Does It Take to Put on Muscle? appeared first on The Art of Manliness.

image source
https://www.julian.com/

More from مرد روز
تصمیم یک زن: خیانت یا طلاق
من یک خانم مدیر بانک در یکی از شهرهای ایران هستم. ۱۲...
Read More