همکاری زوج دانشمند ترکیه ایی با مدیر یونانی فایزر برای کشف واکسن کرونا

وقتی که اولین موج کرونا در چین آغاز شد دکتر ساهن و همسرش دکتر توروچی می دانستند که ویروس کوید ۱۹ به سرعت به همه جهان سرایت خواهد کرد.

زوج دانشمند ساکن آلمان که خانواده شان از ترکیه به المان مهاجرت کرده بودند می دانستند که سیستم جدید واکسن سازی شان قادر به کنترل بیماری جدید هست. دکتر شاهن متوجه این حقیقت بود که در دنیا شاید فقط چند شرکت بزرگ داروسازی وجود دارند که می توانند تکنولوژی جدید واکسن سازی شان را در سریع ترین زمان ممکن عملی کنند.

دکتر شاهن و همسرش که رئیس شرکت تحقیقات پزشکی BioNTech هستند در ضمن می دانستند که رئیس شرکت بین المللی فایزر « البرت بورلا» یونانی الاصل است. دکتر شاهن می گوید: «از همان لحظه که تصمیم گرفتیم با فایزر صحبت کنیم مطمئن بودیم که رابطه کاری ما با مدیر یونانی فایزر می تواند در سطح خیلی دوستانه باشد»

شرکت امریکایی فایزر بلافاصله یک تیم ویژه به سرپرستی زوج دانشمند تهیه می بیند تا از طریق روش جدید آنها مراحل تصویب و پذیرش استاندارد واکس کرونا را پیگیری کنند.

نتیجه همکاری فایزر و شرکت BioNTech به ثمر نشست و در هفته اول ماه نوامبر، این دو شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که واکسن پیشگیری کرونای شان همه مراحل استاندارد را با موفقیت بالا پشت سر گذاشته است.

The husband and wife team behind the coronavirus vaccine
https://www.nytimes.com/2020/11/10/business/biontech-covid-vaccine.html?action=click&module=Top%20Stories&pgtype=Homepage

 

More from مرد روز
تصویر پرداز لهستانی و جهنمی که در زمین می بیند
آثار تصویرپرداز لهستانی Igor Morski از نظر قیافه ظاهری مطبوع و خوشایند است....
Read More