از فرد افسرده نپرسید چرا غمگین است

This image has an empty alt attribute; its file name is blog-thriveworks-depression-body-1024x664.jpg

افسردگی واکنش مستقیم به یک اتفاق نیست. افسردگی مثل وضع هوا است که یکدفعه ابری و سرد و تاریک می شود. افراد افسرده بدون هیچ دلیلی به یکباره سیاهی، غم و نامیدی همه وجودشان را در بر می گیرد.

دوستی با افراد افسرده دشوار است ولی به همان اندازه یکی از نجیب ترین و مفیدترین دوستی هایی است که در زندگی تجربه خواهید کرد. به عنوان دوست در لحظات دشوار زندگی، فقط کنارشان باشید. شاید دست شان را به سمت شما دراز کنند. 

نسبت به مردان پیرامون تان دقت بیشتری داشته باشید. مردان افسرده در بیشتر موارد نه تنها دست یاری دراز نمی کنند بلکه براساس تربیت و توقع جامعه، بیماری روحی خودشان را پنهان می کنند.

خیلی از مردان افسرده برای تحمل درد و غم شان به مواد مخدر، مشروب و انواع اعتیادهای مضر پناه می برند. بی دلیل نیست که بخش بزرگی از خودکشی ها توسط مردان صورت می گیرد.

افسردگی مثل خشم یا شرم یا خودکم بینی یا حسادت نیست که بخواهید شر آن را از سر دوستان تان با استدلال و منطق کم کنید. فرد افسرده نیاز ندارد بداند که افسردگی بد است و دارد زندگی اش را مختل می کند.

فرد افسرده نیاز به نصحیت ندارد. به وی اجازه دهید فاصله ایی که می خواهد را با شما حفظ کند ولی مدام به شکل های خیلی ساده یادآوری کنید که دور و برش هستید در حد دستی بر روی شانه…

More from مرد روز
پرچم جدید افغانستان
اثر کاریکاتوریست آلمانی Paolo Calleri
Read More