میلیاردری که قبل از مرگ همه ثروتش را بخشید

وقتی که تا دینار آخر خرج شد – چارلز فینی و همسرش هلگا فینی

چارلز فینی یکی از بنیانگذاران فروشگاه های زنجیره ایی « دیوتی فری» در اکثر فرودگاه های دنیا، زودتر از اغلب سرمایه داران میلیاردر، از ۴۰ سال پیش تصمیم گرفته بود که همه دارایی اش را صرف امور خیریه کند.

فلسفه ساده اش این بود که وقتی نمی توانی ثروت خودت را به آن دنیا ببری پس بهتر است همه آن را تا زنده ایی ببخشی. او تاکنون ۸ میلیارد دلار صرف این آرزوی شخصی اش کرده است.

او در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که از همه ثروت و درآمدش فقط ۲ میلیون دلار برای خرید یک آپارتمان ساده و زندگی معمولی دوران کهولت نگه خواهد داشت و با دقتی مداوم سعی کرد هر چه زودتر هر چه دارد را ببخشد.

کمک های مالی او معمولا اساسی و تعیین کننده بود. سرمایه گذاری هایش مشخص و واقعی است و برای تبلیغات شخصی یا فرار از مالیات نبوده است. یک رقم از کمک هایش پروژه مدرن ساختن سیستم بهداشت کشور ویتنام بوده است.

او مشوق اساسی کلوپ میلیاردهایی نظیر بیل گیت و وارن بافت بود که رسما اعلام کردند نیمی از ثروت میلیاردی شان بعد از مرگ به سازمان های خیریه و تحقیقات علمی و دانشگاه ها برسد.

The Billionaire Who Wanted To Die Broke . . . Is Now Officially Broke

https://www.forbes.com/sites/stevenbertoni/2020/09/15/exclusive-the-billionaire-who-wanted-to-die-brokeis-now-officially-broke/#529aa5f53a2a

More from مرد روز
سلفی پا – سگ مهربون من
سلفی پای خود را به آدرس مجله مرد روز بفرستید تا منتشر...
Read More