هفت پشیمانی آدم‌های میانسال

۱-  ترس و نگرانی بیش از حد

افراد میانسال، معمولا لیست طولانی از تصمیم های اشتباه دارند که عامل اصلی آن، نداشتن جسارت لازم بود. ترس از شکست و نگرانی بیش از حد منجر به عملی نساختن بسیاری از فرصت های شان می شود.

۲-  عادت به وضعیت همیشگی

تکیه کردن به وضع ثابت و به نظر مطمئنی که داشته ایم نیز با خود پشیمانی های زیادی می آورد. بشر طبیعتا می خواهد در وضعیتی که به نظر آرامش اولیه و نسبی دارد به سر ببرد. این میل غریزی بعدها گریبان افراد را می گیرد چون از دوران میانسالی می فهمند، زندگی به نظر مطمئن اولیه، جلوی رشدشان را گرفته است و دیگر توانایی و تحمل تغییرات بزرگ را ندارند.

۳- در جا زدن 

ماندن در شغلی که خیلی از ما می دانستیم عملا اینده ایی ندارد از پشیمانی های بسیار ناگوار است. ماندن در یک رابطه دوستی یا زناشویی مسموم جزو پشیمانی های بزرگ دوران میانسالی به بعد خواهد شد.

۴-  استفاده نادرست از پول

تقریبا همه آدمها در دوره میانسالی از اینکه نتوانستند مدیریت هوشمند با پول و درآمدهای خود داشته باشند احساس پشیمانی می کنند. خیلی از افراد اصلا برداشت درستی از نقش پول و پس انداز و تصمیمهای اقتصادی ندارند. سرمایه گذاری برای ادامه تحصیل یا شروع یک کار خصوصی، نخریدن خانه و زمین یا حتی ریسک های جاه طلبانه و پر از طمع، متاسفانه خیلی ها را با دست خالی وارد زندگی میانسالی و بعد از آن کرده است.

۵- از دست دادن فرصتها  

بعضی پشیمانی ها به نظر می رسد از قدرت ما خارج است نظیر مجرد ماندن به خاطر نیافتن یک شریک زندگی یا نپذیرفته شدن پیشنهاد عشق و ازدواج از افسوس های شایع در دوران میانسالی است.

۶- رفتار احمقانه و نیت های بد

 همه آدمها همیشه فکر می کنند هر رفتار و تصمیم شان، بهترین واکنش شان بوده است ولی از میانسالگی به بعد پی می برند که ولخرجی بیش از حد، وابستگی به سیگار و مشروب و تخریب جسم و روح خود، اعمال احمقانه ایی بود که مرتکب شدیم. مهمتر از آن اذیت و شکستن دل دیگران است. وقتی جوانتریم نمی فهمیم اگر اشتباه کردیم باید جبران کنیم و معذرت بخواهیم تا جلوی تکرار مجدد رفتار نادرست گرفته شود.

۷-دیر شدن فرصت آشتی

پشیمانی از اینکه چرا قبل از مرگ یکی از عزیزان مان، مشکل و ناراحتی که با وی داشتیم را حل نکردیم. از واکنشی که نسبت به پدرمان قبل از فوت وی داشتیم تا ندیدن آثار ناراحتی بیش از حد یک دوست  که خودکشی کرد. احساس ناتوانی از نداشتن فرصت ترمیم یک رفتار، حس ناراحت کننده و شایع در بین میانسالان است

 

 

The Top 8 Regrets of Middle Age

https://medium.com/on-the-couch/the-top-8-regrets-of-middle-age-9b68abfdc2aa

image source

More from مرد روز
عکاسی از بیچارگان
عکاس اسرائیلی Ziv Ish  به یادش می آید که دویدن از پی...
Read More