ننوتکنولوژی یا ماشین‌های اندازه ملکول


کارخانه سازنده ماشین های اندازه ملکول، انقلاب صنعتی بعدی بشر خواهد بود. نشانه های از این تکنولوژی در راه است. شرکت های داروسازی در این زمینه پیشرفت های مهمی داشته اند. ربات های خیلی کوچک ساخته شده که می توانند غده های سرطانی را سلول به سلول مورد حمله قرار دهند یا انواع مشکلات درون رگهای بدن را تصحیح کنند.

این تکنولوژی هنوز راه طولانی در پیش دارد تا عملی گردد. درست مثل اختراع ایده چرخ در تکامل ابزار بشر که هزاران برابر توسعه یافته است. بشر هر چه بیشتر به درک ساختمان ملکولها و نحوه کارشان نائل شود می تواند کپی بهتری از آن را از طریق ننوتکنولوژی تهیه کند.


بشر می تواند ترکیبات ملکولی محکم که اساس ساختمان سازی ها است را به کمک ماشین های ملکولی که قادر به تاکثیر و ساختن خودشان هم هستند در ایجاد ساختمان های با ارتفاع دهها کیلومتری فراهم کند. ساختمان هایی که ملکول به ملکول روی هم گذاشته می شود.

ننوتکنولوژی در ادامه پیشرفت بی نظیرش می تواند در هر زمینه نیاز بشر بخصوص ساختن قطعاتی که عین اعضای بدن کار می کند تمامی نارسایی هایی که منجر به مرگ انسان می شود را متوقف یا به شکل غیرقابل باوری عقب بیاندازند.



برای مثال لباس انسانها در هر شرایط اقلیمی متفاوت است. اما لباس هایی که با ماشین های ملکولی ساخته می شود دارای در لایه های متفاوتی است که درون آنها کولر و بخاری های ملکولی هم نصب شده است. لباس های ساخت ننوتکنولوژی آنقدر ظریف و نامحسوس هستند که بشر را از هر نوع وسیله اضافی برای تطبیق با محیط حتی زندگی در فضا و سیارات دیگر بی نیاز می سازد.

ننوتکنولوژی و ماشین های ملکولی می توانند بنیان تولید کشاورزی و نوع زحمت و مسمومیتی که به طبیعت برای تولید مواد اولیه کشاورزی وارد می شود را شدیدا کاهش دهند. غذایی که ماشین های ملکولی می سازند درست عین سلول های هر نوع غذا با هر طعم و شیوه پختن، خواهد بود.

آینده بشر با ننوتکنولوژی خیلی خیلی متفاوت خواهد بود اگر بتواند بگذارد طبیعت سیاره ما نفس بکشد و اذیت نشود.



This Is the Unbelievable Future That Awaits
https://medium.com/predict/this-is-the-unbelievable-future-that-awaits-e1b754ad8c99

Molecular Robotics Targeting Anti-cancer Therapy
https://www.azorobotics.com/Article.aspx?ArticleID=147

News Feature: What’s the best way to build a molecular machine?
https://www.pnas.org/content/115/38/9327

More from مرد روز
عکاس آدم‌های عجیب دایان آرباس
عکاسی در خیابان حدود۶۰ سال پیش زیاد آسان نبود. دوربین ها از...
Read More