چت‌های تلفنی هرگز پاک نمی‌شوند

از حدود ۱۰ سال پیش، بسیاری از طلاق هایی که به دادگاه کشیده می شود از مدارک مربوط به گفتگوی های خصوصی در تلفن های هوشمند استفاده می کند.

طلاق فقط جدایی مرد و زن از همدیگر نیست چون بلافاصله منافع و حقوقی که هر کدام دارند در معرض جدل قرار می گیرد. اگر مرد یا زن بتواند دلایل و مدارکی مبنی بر خیانت همسرش در دادگاه ارائه دهد بسیاری از حقوق مربوط به طرفین می تواند تغییر کند.

اثبات خیانت می تواند روی حق قیم بودن بر فرزند به طور تمام وقت یا نیمه وقت موثر باشد. اثبات خیانت می تواند روی تقسیم دارایی های دوران زندگی مشترک موثر باشد.

این روزها همه سرویس های خدمات تلفن و همه اپ های نصب شده بر روی تلفن مدعی هستند که گفتگوها خصوصی می ماند یا قابل پاک کردن کامل هستند یا به صورت رمز هستند و هیچکس جز دو نفری که با هم چت می کنند به آن دسترسی ندارند.

اما واقعیت اصلی این است که هرچه که با تلفن تان گفتید یا تصویر و ویدئو فرستادید در یک آرشیو مجازی دیگر برای همیشه بایگانی می شود.

وکلای زنان و مردانی که کارشان به دادگاه کشیده می شود به دلایل مختلف نظیر دعوای مالی یا ایجاد مدارک بابت دروغ و خیانت طرف مقابل، درخواست قانونی برای مرور چت های تلفن و ایمیل می کنند و اگر دلایل کافی داشته باشند حق دسترسی به همه گفتگوهای خصوص طرف مقابل را قانونا پیدا می کنند.

این واقعیت حقوقی در کشورهای مختلف کمابیش متفاوت است ولی دو اصل اساسی همیشه ثابت خواهد بود. ۱- چت های تلفنی به معنای واقعی پاک نمی توانند بشوند. ۲- قانون های مشخصی وجود دارند که به طرف شکایت کننده در طلاق می تواند اجازه دهد آنها را به دست آورد.

 

 

Text Messages Increasingly Used As Divorce Evidence

Can Text Messages Be Used In Divorce Court?

Photo by ARUN SANKAR / AFP

More from مرد روز
آمار رسمی سکس در امریکا
بیش از 80 درصد مردان 18 تا 49 ساله در طی سال...
Read More