پلی بوی و ساختن رویای آمریکایی

HUgh-hefner-extra-2

بخش بزرگی از مردان جهان به‌ نوعی مجلهٔ «پلی بوی» را می‌شناسند. خیلی ها سرکی به آن کشیده و مصمم شدند در زندگی شخصی شان به جست‌وجوی زنان زیبایی بروند که مشابهش را در مجلهٔ فوق دیده‌اند. ایدهٔ سکس راحت‌الوصول و عاری از گناه که «هییو هفنر» مشوقش بود بدون تردید انقلابی اخلاقی را در جهان دامن زده است.

هییو هفنر گفته است «فرهنگ خشکه‌ مقدس کارش توسری زدن به غریزه جنسی آدمها بود.  نیت اصلی من رها ساختن آدمها از این مسئله بود با وجود آنکه پدر و مادرم در حیاط کلیسا با هم آشنا شدند و به‌عنوان دو مسیحی متعصب و پایبند به مسایل اخلاقی با هم ازدواج کردند.

 کودکی هییو هفنر با آموزش کاملاً کنترل‌شدهٔ مذهبی در حال سپری شدن بود که ناگهان همه چیز در هم ریخت. پدر بزرگ مومن و متقی او به‌ جرم اذیت جنسی یک دختر ده ساله به زندان افتاد. جنایت جنسی پدربزرگ برایش در حکم سیلی بیدارباش بود. او از‌‌ همان موقع متوجه شد کنترل غیر منطقی غریزهٔ جنسی بالاخره از جایی دیگر سر باز خواهد کرد و چه بسا باعث آلوده شدن و فساد افراد سالم نیز بشود.

هییو هفنر حدود ۷۰ سال پیش اولین مجلهٔ پلی بوی را با عکس‌های لخت «مریلین مانرو» به چاپ رساند. شمارهٔ اول با فروش ٧٠ هزار نسخه روبرو شد و بعد از مدتی به تیراژ ٧ میلیون نسخه‌ای رسید. از همان دوران امپراتوری «پلی بوی» به ترکیبی از هتل‌ها، کلوپ‌ها، مراکز تفریحی و تولید فیلم، موسیقی و کتاب تبدیل شد.

هییو هفنر به شکار زیبا‌ترین زنان آمریکا رفت تا رویای مردان آمریکا را به تصویر بکشد. پروژه‌ای که هم‌زمان می‌خواست ثابت کند زنان آمریکایی به‌اندازهٔ مردان از سکس لذت می‌برند.

هییو هفنر مردی طلاق‌گرفته، بعد از دورهٔ طولانی و افسانه‌ای همخوابگی با زنان متعدد، هییو هفنر سعی کرد در ۶٣ سالگی خود را پایبند یک رابطهٔ جدی کند و با یکی از زیبارویان قصر خود «کیمبرلی» ازدواج کرد. ولی بعد از ۹ سال دوباره طلاق گرفت.

db3d9241330771985c136b705449dcaef8148572

 منابع

 The Playboy and His Western World. The Nation Magazine

http://www.commentarymagazine.com/article/the-playboy-and-his-western-world/

(Mr. Playboy: Hugh Hefner and the American Dream (Wiley, 2008

http://www.amazon.ca/Mr-Playboy-Hefner-American-Dream/dp/0471690597

Elizabeth Fraterrigo’s Playboy and the Making of the Good Life in Modern America (Oxford, 2009)

http://www.amazon.com/Playboy-Making-Good-Modern-America/dp/0195386108

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
آمار خودارضایی مردان و زنان
بسیاری از حقایق رفتاری انسان ها به دلایل بسیار پیچیده نسل اندر...
Read More