مشکل «خودزشت پنداری» مردان

سلام. ۳۵  ساله هستم. درس خوبی خواندم و همیشه کار و درآمدی دارم که نگران نباشم. خوش برخورد و کمابیش باهوش. خانواده خوبی دارم. تنها بدشانسی زندگی ام زشتی است. عکسم را ببینید متوجه می شوید. لطفا آن را نشان ندهید. من مطمئن هستم این تنها دلیلی است که همیشه از دخترها جواب منفی شنیدم. آخه این هم شد سرنوشت؟

احسان عزیز

دو مشکل به هم پیوسته در بین شما « خود زشت پنداران» وجود دارد. اول اینکه اگر به یکی اظهار علاقه کردید همه وجودتان داد می زند که « میدانم از من خوشت نمی آید چون خودم هم از خودم خوشم نمی آید»

 اگر از به هر ۱۰ زوجی که در خیابان یا در بین فامیل و آشنا می بینیم  توجه کنیم بدون شک از نگاه و سلیقه ما، حتما چندین نفرشان زشت هست ولی پس  چطور مورد انتخاب و در حال زندگی با یک نفر دیگر هستند؟ جوابش بدیهی است. هر آدم تعریفش از زشتی و زیبایی با دیگری فرق دارد.

تک تک ما برای عده ایی عادی، جذاب و یا زشت به نظر می آییم. این حقیقت ساده را آنهایی نمی پذیرند که اعتماد به نفس ندارند. خود کم بین و ترسو هستند و از همه مهمتر، خودشان را به دلایلی، دوست ندارند.

دومین دلیل «خودزشت پنداری» این است که خیلی‌ها به خودشان نمیرسند. یک اصلاح متفاوت موی سر، چند بار تجربه تغییر سلیقه لباس، توجه به نظافت شخصی و کمی کنترل وزن، قیافه تان را از این رو به آن رو می‌سازد.

معمولا در هر جامعه ایی اکثریت افراد، قیافه عادی دارند و فقط درصدی از افراد هستند که جذابتر و خوش هیکل تر از حد معمول هر جامعه هستند. هر چند حتی اگر از آنها هم بپرسید بعضی های شان فکر می کنند زشت هستند.

Written By
More from بهمن
مردان میانسال و حس نازایی
سنگ صبور عزیز سلام من مردی 44 ساله و صاحب کار و...
Read More