نخست وزیر آینده ایرلند و بودجه روزی ۱ میلیون یورو برای ۵ سال جهت توسعه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی

رهبر حزب سبز ایمون رایان در (وسط) در دوبلین

در انتخابات زمستان امسال ایرلند ۳ حزب با هم متحد شده اند که اکثریت رای ها برای اداره کشور را دارند. رهبران احزب متحد فوق به نوبت یکی از سه نخست وزیر دوره بعدی زمامداری ایرلند خواهند شد.

اقای ایمون رایان که قبلا مغازه تعمیر و فروش دوچرخه داشته است بعد از ورود به سیاست و عضو شورای شهر بودن رهبر حزب سبز شده است پروژه ۵ ساله گسترش  شبکه دوچرخه سواری و پیاده روی را عرضه کرده است که قرار است ۲۰ درصد بودجه راه و ترابری را در بر بگیرد.

دو حزب دیگر با پروژه سبزها موافقت کرده اند و قرار است با تخصیص  بودجه عظیم، برای جامعه ایرلند فرصت قدم زدن و دوچرخه سواری  برای رفتن به کار و مدرسه فراهم شود.

اقای ایمون رایان در مصاحبه هایش مدام از آمستردام، کپنهاک و پاریس به عنوان نمونه های موفق سیستم حمل و نقل  عمومی در اروپا یاد می کند و با بلندپروازی حساب شده، می خواهد کشورش را به آن حد برساند.

به نظر او، شهرهای بزرگ دنیا چاره ایی ندارد جز اینکه به سمت رفع آلودگی هوا بروند. ورزش و تحرک بیشتر را جدی بگیرند و سیستم حمل و نقل عمومی سالم را اصل قرار دهند.

Former Bike Shop Owner—Soon To Be Ireland’s Prime Minister—Secures €1-Million-A-Day-For-5-Years Boost For Walking And Cycling

More from ماهان طباطبایی
قدم‌های اولیه برای خودآگاهی
اغلب ما انسانها فکر می کنیم که خودمان را می شناسیم ولی...
Read More