متاهلین و خیال پردازی جنسی

76_Polakovič-Dušan

 آیا خیال پردازی جنسی باید منطبق با چارچوب های اخلاقی باشد؟ یا اینکه، تا وقتی افکار و تخیلات جنسی به جنبه های واقعی و عملی زندگی تاثیر منفی نرساند، ما آزادیم بدون احساس گناه تخیل بورزیم و از آن لذت ببریم؟ به عبارت دیگر، آیا از نظر اخلاقی می توانیم در رویای مان به زوج خود خیانت کنیم و در واقعیت به او وفادار باشیم؟

شما روزی چند بار به سکس فکر می کنید؟ در فکر و خیال شما، شریک جنسی تان کیست؟ جایی خوانده بودم که آقایان به طور متوسط ساعتی یک بار به سکس فکر می کنند. شاید این تفکرات آن قدر عادی و بدیهی هستند که شما به آنها توجهی نمی کنید. ولی فکر می کنم در این مورد فرق اساسی میان آدم های متاهل و مجرد وجود دارد.

 مجرد ها آزادند هر چند باری که می خواهند به همخوابگی با هر زنی که می خواهند تخیل بورزند. متاهل‌ها هم البته این آزادی را دارند. اما با فرض اینکه یک فرد متاهل از رابطه ی خود راضی است و به زوج خود عشق می ورزد و به هیچ وجه قصد خیانت ندارد، آیا از نظر اخلاقی درست است که تخیل جنسی نسبت به فرد دیگری بورزد؟ این نوع تخیل ورزی به طور حتم همراه با لذت است. آیا یک فرد متاهل باید از این لذت خود، احساس گناه کند؟

در حین خواب. بسیاری از افراد، مانند خود من، توانایی کنترل رویاهای خود را دارند. مثلا اگر متوجه شوند که دارند خواب می بینند، می توانند اعمال و رفتارشان را با انتخاب خود تغییردهند. فرض کنید شما این توانایی را دارید و در خواب با فردی به غیر از زوج خود عشق‌ورزی می کنید و با انتخاب خود، به کارتان ادامه می دهید و به اوج لذت فیزیکی هم می رسید. اگر شما متاهل هستید (یا فرض کنید که متاهل هستید) آیا وقتی در این تخیلات غوطه ور می شوید احساس گناه هم می کنید؟ آیا وقتی که از خواب بیدار می شوید هم احساس گناه می کنید؟

وفاداری معمولا یکی از ارکان اصلی هر رابطه ی عاشقانه است. ممکن است وفاداری در هر رابطه تعریف خاص خودش را داشته باشد. برای من، یکی از تعاریف مشخص وفاداری این است که طرفین نباید شریک جنسی دیگری داشته باشند. اگر من با فرد دیگری به غیر از زوج خود همخوابه شوم، به رابطه‌ای که در آن هستم خیانت کرده ام.

با همه تعلق خاطری که به اصل وفاداری دارم اما تا به حال به هیچ چارچوب اخلاقی مشخصی برنخورده ام که بتوانم بر اساس آن به سوال‌های که در بالا اشاره کردم  پاسخ دهم. احساس می کنم جنبه های مختلف شخصیت و شعور و اخلاق در این موارد با یکدیگر درگیر هستند.

More from بهزاد فرضی پور
سلیقه مردان و زنان امروزی
با وجود تفاوت های زیادی که میان فرهنگ و جامعه ایران با...
Read More